رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه توقع داریم دولت نیز به صورت میدانی وارد عمل شود، افزود: دولت باید از حرکت بسیج مردمی برای اقتصاد مقاومتی حمایت نماید

به گزارش کیاپرس، مهندس ابراهیم عزیزی در نشستی با خبرنگاران گفت: امروزه بسیج پیشتاز عرصه اقتصاد مقاومتی است وتنها سازمانی است که به صورت عملی وارد این میدان شد.

وی، افزود: بسیج برای بهره مندی از ظرفیتهای داخلی در مقابل تکانه های اقتصادی تهدیدآمیز در 18 عرصه وارد شده است.

وی، بیان داشت: ما انتظار داریم حرکت خوبی که بسیج شروع کرده مورد حمایت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

عزیزی، ادامه داد: در سال گذشته برای 23 هزار واحد اقتصاد مقاومتی منابع مورد نیاز و تسهیلات پرداخت کردیم و برای سال 93 نیز 39 هزار واحد اقتصاد مقاومتی تعریف نمودیم که با تخصیص 700 میلیارد تومان از این عرصه پشتیبانی می شود.

وی، با بیان اینکه سهم مازندران از این عرصه ها درسال گذشته 35 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: امسال نیز 26 میلیارد تومان برای این استان درنظر گرفته شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، ضمن اشاره به همخوانی نداشتن میزان تولیدات داخلی با رشد واردات ، گفت: عرصه هایی که تولیدکنندگان واردشدند باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

عزیزی، در بخش دیگری از سخنانش، گفت: دشمن تا مرز تغییر ذائقه های ما در حوزه اقتصاد پیش رفته است، لذا باید به تولیدات داخلی اهمیت داده و آن را در اولویت قرار دهیم.

وی، بر مدیریت بازار واردات تاکید و تصریح کرد: باید ظرفیتهای خوب تولیدات داخلی را شناسایی با برنامه زمان بندی شده و منطقی آن را وارد بازار نماییم.

عزیزی، با بیان ضرورت استفاده از پتانسیلهای بومی منطقه ای در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی گفت: بخش اعظمی از این ظرفبتها در روستاها وجود دارد.

وی، تامین کالاهای اساسی مردم، علمی کردن کشاورزی، حضور در عرصه های صنعت را از جمله برنامه های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، در خصوص حضور بسیج در طرح سالمسازی دریا گفت: ما آماده ایم در صورت تفاهم نامه همکاری، ظرفیت بسیج را در حوزه گردشگری به کار گیریم.

اشتراک این خبر در :