معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست سه‌جانبه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی  در ساری  گفت: با اشاره به اینکه عبور از رکود تورمی بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: به ازای هر یک درصد افزایش درآمد خانوار 2 درصد کاهش می‌یابد.

سیدحسن هفده‌تن با بیان اینکه مسئول دولتی خجالت می‌کشد سخنرانی کند، ادامه داد: چراکه 40 سال سخنرانی کردیم و امروز وقت عمل رسیده است.

وی،  یادآور شد: اینکه دولت‌ها در کشورها اهداف را خوب طراحی می‌کنند، اما نمی‌توانند به این اهداف دست یابند، به دلیل راهبردها و استراتژی‌های اتخاذ شده است.

معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: در این دولت به تبعیت از رهبری، احکام نورانی اسلام و دولتمردان تصمیم گرفتیم به جز راستگویی و رضای خدا هیچ‌چیز مدنظر نباشد و هرگز به ولی نعمتان خود دروغ نگوییم.

وی با بیان اینکه کرامت‌بخشی در عرصه کارفرمایی و کارگری جزو سیاست‌های دولت است ادامه داد: اعتقاد نداریم که کارگر قشر ضعیفی است بلکه کارگر و کارفرما را ضعیف نگه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ راهکاری مهم‌تر از توسعه سه‌جانبه‌گرایی نیست، افزود: اگر دولت‌ها موفق نشدند ساختار اقتصاد کشور را سامان دهند به این دلیل است که نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در نهادهای تصمیم‌سازی دولت به صورت موثر و همه‌جانبه حضور ندارند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی را در دست اجرا داریم، گفت: چنانچه این برنامه‌ها اجرا شود در اصلاح ساختار اقتصادی کشور کرامت‌بخشی بر نیروی کار و افزایش بهره‌وری تولید موثر است.

هفده‌تن خاطرنشان کرد: در کنار خانه تجارت باید خانه تولید هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در چارچوب قوانین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هیچ تصمیمی را بدون تصویب تشکل‌ها انجام نمی‌دهیم، گفت: تشکل‌های قدرتمندی در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه حداقل 20 درصد از نمایندگان مجلس باید نمایندگان بخش تولید و اقتصاد باشند، ادامه داد: این ضعف بزرگ مجلس و تشکل‌هاست که نمی‌توانیم نمایندگانی را به مراکز تصمیم‌گیری بفرستیم.

هفده‌تن با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب بالغ بر 90 درصد قراردادهای کار دائمی بود، اظهار داشت: امروز 90 درصد قراردادهای کار به صورت موقت درآمده است و علت آن هم به ساختار اقتصاد کشور برمی‌گردد.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد ما اقتصاد رانتی و نفتی است، یادآور شد: اقتصاد ما مبتنی بر کارآفرینی و ارزش‌آفرینی نیست.

وی در زمینه اختلاف‌های کارگری و کارفرمایی گفت: فصل‌الخطاب این قضاوت‌ها را در اختیار تشکل‌ها قرار دادیم.

هفده‌تن درباره کارگران ساختمانی اظهار داشت: در بحث بیمه کارگران ساختمانی عده‌ای با دریافت گواهینامه‌های مهارت سوءاستفاده کردند و شامل این بیمه شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارگروه‌های جدیدی مشترک از تامین اجتماعی و وزارتخانه را مامور کردیم که تا پایان سال کارگران ساختمانی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که داریم در هر شرایطی این افراد را زیر پوشش بیمه قرار می‌دهیم.

هفده‌تن با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت تولید و نشاط است، متذکر شد: محور توسعه ما عدالت است و عدالت را هم در توزیع عادلانه ثروت می‌دانیم.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد در زمینه کاهش تورم به گونه‌ای رفتار کند که کشور از رکود خارج شود، ادامه داد: شورای راهبردی روابط کار را در وزارتخانه فعال کردیم.

اشتراک این خبر در :