حدود 10 روز است که زباله های شهرستان محمودآباد به محل دفن سابق حمل نمی شود و گرمای تابستانه و نفوذ شیرابه ها در محل جدید دپو در شهر محمودآباد، شرایط را در این شهرستان به مرز هشدار و بحرانی رسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زباله محمودآباد تا 10 روز قبل به محل دپو در یکی از شهرستانها منتقل می شد که به دلیل ممانعت شهرداری و شورای شهر آن شهرستان اکنون زباله محمودآباد در منطقه نگهداری می شود و شرایط بحرانی را ایجاد کرده است.

گرمای تابستانه، نامناسب بودن مکان نگهداری زباله، بوی تعفن و شیرابه ها، بحران زباله در محمود آباد را به مرز هشدار رسانده و نگرانی هایی را برای شهروندان و مسئولان ایجاد کرده است و خطر شیوع بیماریهای عفونی را تشدید می کند.

سیف الله فرزانه فرماندار محمودآباد در حاشیه جلسه فوق العاده درباره زباله شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکل زباله در کشور گفت: باید فکر کنیم زباله هزینه است یا درآمد و در این راستا برنامه ریزی داشته باشیم.

جایی برای دفن زباله نداریم

وی با اشاره به تماس خود با فرمانداران شهرهای مختلف استان افزود: تمامی فرمانداران اذعان داشتند مشکل زباله دارند بنابراین ماهیچ جایی برای دفن زباله نداریم.

فرزانه با اشاره به تنوع جمعیتی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای جمعیت بومی، دانشجویی،گردشگری و جمعیت حاشیه روستاها است که تبعات آن تولید زباله و ناهنجاریهای اجتماعی است و باعث زحمت و مشکلاتی برای ادارات خدماتی می شوند.

فرماندار محمودآباد با تقدیر از تلاشهای شهرداری و شورای شهر اذعان داشت: این ظرفیت وجود دارد که زباله را تبدیل به درآمد کنند ولی نیاز به زمان داریم و برای مشکل امروز باید فکری کرد.

تولید روزانه 50 تن زباله در محمودآباد

شعبانی سرپرست شهرداری محمودآباد نیز با اشاره به پیگیریهای متعدد مسئولان شهرستان اعلام داشت: علیرغم پیگیریها همچنان مشکل زباله داریم.

وی میزان تولید زباله در شهر را روزانه 50 تن بیان کرد و گفت: انباشت زباله، بمرور به بحران تبدیل می شود.

شعبانی با اشاره به قراردارد بین آمل و محمودآباد تصریح کرد: باتوجه به اینکه زمین دفن زباله در جاده هراز مشترک بین محمودآباد و آمل است و تا پایان سال94 قراداد داریم اما شهرداری وشورای اسلامی شهر آمل از تخلیه زباله دراین مکان جلوگیری می کنند والان چند روز است که زباله در شهر مانده وخطرات آن دامنگیر محیط زیست وسلامت مردم می شود.

در عین حال، سید هادی علوی رئیس شورای اسلامی شهر محمودآباد با اشاره به ورود شیرابه های زباله از طریق دره و رودخانه هراز به محمودآباد گفت: محمودآباد سپر بلای آمل شده و بخاطر برخی اختلاف نظرها جلوی دپوی زباله درآمل را گرفتند.

وی خواستار برگزاری جلسه مشترک بین استاندار، مسئولین آمل، محمودآباد ونور شدتابطور موقت این مشکل حل شود.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیز، زباله را یک موضوع ملی ومربوط به کل کشور دانست و گفت: چون اقلیم کشور متفاوت است در شمال بیشتر درگیر آن هستیم و بخصوص درتابستان ازکنترل خارج می شود.

مخالف دپوی زباله در نور هستم

وی بااشاره به جلسات سال 85 تصریح کرد: همچنان درنقطه صفر هستیم و باید فکراساسی برای آن کرد.

فیاضی با مخالفت با انتخاب زمین درنور گفت: 45 روستای منطقه و مردم مناطق دیگر با زمین انتخاب شده مخالفت کرده و علاوه بر آن منابع طبیعی نیز مخالف بوده و بنده به دلایل اجتماعی هم باآن مخالف هستم.

فیاضی تصریح کرد: نور هم برای دفن زباله مشکل دارد ولی توقف خدمات رسانی در محمودآباد نگران کننده است.

فیاضی افزود: اگرقرار باشد مشکل زباله محمودآباد را حل کنیم بصورت بخشی عمل می کنم و هر تصمیمی که مسئولان دو شهرستان گرفتند عمل می کنم.

دکتر فیاضی گفت: بهتر است درجاده هراز زمینی بدون مشکل پیدا شود و مشکل زباله را باید شهرداری حل کند.

به گزارش مهر، علیرغم تمام پیگیریها وبرگزاری جلسات همچنان زباله در محمودآباد دپو می شود و به همان میزان که بر نگرانی مسئولین شهرستان اضافه می شود سلامت مردم ومحیط زیست بیشتر درمعرض خطر قرار می گیرد.

اشتراک این خبر در :