مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران با مدیران دستگاه های اجرایی، بنگاه های اقتصادی و فعالین اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی برگزار شد ، از ايجاد مركز راهبردي در اتاق بازرگاني ايران خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است مركز ملي مطالعات را به شكل فاخر در اتاق بازرگاني راه ‌اندازي كنيم و اتاق بازرگانی به عنوان سخنگوي بخش كشاورزي كشور باشد.

محمد حسین شریعتمدار در سخنانی با اشاره به 4 بند مطرح شده دولت در بحث تحول اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از اصولی است که مورد توجه دولت است و  توسعه بهبود فضای کسب و کار استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در بخش کشاورزی است.
وی  با بیان اینکه براي توسعه بخش كشاورزي نياز به تجهيز اين بخش است گفت: مطالعات جدي در عرصه آب و كشاورزي باید در برنامه كاري قرار گيرد.
ریيس دفتر توانمند سازي تشكل های كشاورزي اظهار داشت: براي توسعه بخش كشاورزي بايد آسيب‌شناسي دقيقي از چالش‌هاي بخش كشاورزي انجام شود و در كنار آسيب‌شناسي راهكار‌هاي علمي و اثر بخش نيز ارائه شود.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اينكه كشاورزي كشور در بسياري از مواقع با پيشنهادات نامناسب دچار خسران شده  گفت: برخي از پيشنهادي‌هایي كه در سطح كلان براي بخش كشاورزي مي‌شود به ضرر كشاوران و بخش كشاورزي است و براي جلوگيري از اين مشكل نياز است كه پيشنهادها و راهكارها نيز اساسي مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.
شریعتمدار تصریح کرد: از 175 هزار حلقه چاه كشور كه در سال 60 فعال بود تنها 765 حلقه چاه فعال است.

اشتراک این خبر در :