تاسیس مركز راهبردي در اتاق بازرگاني ايران

image_pdfimage_print

 

 

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران با مدیران دستگاه های اجرایی، بنگاه های اقتصادی و فعالین اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی برگزار شد ، از ايجاد مركز راهبردي در اتاق بازرگاني ايران خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است مركز ملي مطالعات را به شكل فاخر در اتاق بازرگاني راه ‌اندازي كنيم و اتاق بازرگانی به عنوان سخنگوي بخش كشاورزي كشور باشد.

محمد حسین شریعتمدار در سخنانی با اشاره به 4 بند مطرح شده دولت در بحث تحول اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از اصولی است که مورد توجه دولت است و  توسعه بهبود فضای کسب و کار استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در بخش کشاورزی است.
وی  با بیان اینکه براي توسعه بخش كشاورزي نياز به تجهيز اين بخش است گفت: مطالعات جدي در عرصه آب و كشاورزي باید در برنامه كاري قرار گيرد.
ریيس دفتر توانمند سازي تشكل های كشاورزي اظهار داشت: براي توسعه بخش كشاورزي بايد آسيب‌شناسي دقيقي از چالش‌هاي بخش كشاورزي انجام شود و در كنار آسيب‌شناسي راهكار‌هاي علمي و اثر بخش نيز ارائه شود.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اينكه كشاورزي كشور در بسياري از مواقع با پيشنهادات نامناسب دچار خسران شده  گفت: برخي از پيشنهادي‌هایي كه در سطح كلان براي بخش كشاورزي مي‌شود به ضرر كشاوران و بخش كشاورزي است و براي جلوگيري از اين مشكل نياز است كه پيشنهادها و راهكارها نيز اساسي مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.
شریعتمدار تصریح کرد: از 175 هزار حلقه چاه كشور كه در سال 60 فعال بود تنها 765 حلقه چاه فعال است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo