تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الکترونیک با استانداری مازندران امضا شد

 

با حضور دکتر واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه تحول اداری و اجرای مقدمات دولت الکترونیک بین ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران و مهندس مهری ، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست جمهوري اسلامي ايران منعقد و مبادله شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اين جلسه، گفت: مردم در ایام پیک مثل تابستان و عید نیازمند خدمت ویژه اینترنت، موبایل و به طورکلی، ICT در سطح استانهای شمالی هستند.
دکتر واعظی افزود: استان مازندران نباید در تسهیلات ICT مشکل داشته باشد.
وی توجه به نیازهای مسافران در استانهای شمالی را ضروری بر شمرد و گفت: تاکید دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان اهتمام به صنعت گردشگری است که باید مورد توجه همه ارگانها، سازمان های دولتی و خصوصی قرار گیرد.
واعظی برون سپاری ارائه خدمات به بخش خصوصی را تنها راه حل برون رفت از کمبودهای احتمالی در استان های شمالی بر شمرد و ادامه داد: تحول در شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد و مازندران به تمام کشور تسری خواهد یافت.
وی نصب BTS های سیاردر استان مازندران را لازم برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم اختلالات اینترنت و موبایل در استان، به صفر نزدیک شود.
واعظی بر آمادگی وزارت ارتباطات برای تامین پهنای باند استان مازندران تاکید کرد و افزود: محدودیتی در زمینه تامین پهنای باند در استان مازندران، نداریم.
وی توجه به موضوع دیتا سنتر استانی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اینکه نصب دیتا سنتر در کجا انجام شود موضوع مهمی نیست؛ بلکه نتایج انجام این خدمت مهم است که همانند ابری بر سر تمام شهرها و مردم استان مازندران، قرار خواهد گرفت.
استاندار مازندران نيز در اين جلسه با بيان اينكه قشر عظيمي از افراد جوياي كار در استان از ميان فارغ التحصيلان دانشگاهي هستند، موضوع اشتغال در مازندران را مهم دانست و بر بكارگيري از ICT در درآمدزايي، توسعه اشتغال و اقتصاد تاكيد كرد.
ربيع فلاح حضور گسترده گردشگر در مازندران را يادآور شد و با توجه به اين موضوع و حجم بالاي استفاده از اينترنت و تلفن همراه در استان، خواستار ارتقاي زيرساخت هاي ارتباطي، افزايش پهناي باند و بهبود سرويس هاي مربوطه شد و بر نقش ICT در صنعت گردشگري تاكيد كرد.
حسین مهری، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست كشور نيز با بیان این که این تفاهم نامه در 8 استان کشور به امضا خواهد رسید؛ گفت: تاکنون این تفاهم نامه با استانداری های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و قم( در سطح پایین تر) منعقد گردیده و امروز نیز این تفاهم نامه با استان مازندران، به عنوان استان منتخب استان های شمالی، به امضا رسید.
وی هدف از امضای این تفاهم نامه را تحقق دولت الکترونیک دانست و افزود: با اجرای این طرح، نظام اداری کشور متحول خواهد داد.
مهري با اشاره به این که تفاهم نامه مذکور در 8 ماده تدوین شده است گفت: یکپارچه سازی شبکه توزیع از طریق شرکت پست، معرفی این شرکت به عنوان درگاه ارایه خدمات و استفاده از پتانسیل دفاتر ICT روستایی در جهت ارایه خدمات نیابتی سازمان ها از جمله محورهای این همکاری به شمار می رود .
مدیرعامل پست بر استفاده از سرویس پست الکترونیک به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم تاکید و عنوان کرد: با امضای این تفاهم نامه پیاده سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان نظام GNAF با محوریت کد پستی ده رقمی انجام خواهد شد.
مهری ثبت مستمر و به هنگام تغییرات کد پستی در سیستم GIS با استفاده از کد پارسل را ضروری خواند و بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح، سرویس تبادل اطلاعات بین دستگاهی جهت ارایه کد پارسل (یاجغرافیایی) هر عارضه با استفاده از داده واسط کد پستی و از طریق وب سرویس استعلام بر خط نشانی پست، صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به بهنگام سازی چارچوب کارگاهی در بانک اطلاعات کد پستی بر اساس طبقه بندی بین المللی ISIC افزود: مدت این تفاهم نامه ها یکساله است و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.
گفتني ست در اين جلسه معاونان وزير ارتباطات، مديركل فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري و مديركل فناوري اطلاعات مازندران حضور داشتند.

اشتراک این خبر در :