مدیرکل بیمه سلامت مازندران آمار افراد زیر پوشش طرح پزشک خانواده در مازندران از طریق بیمه سلامت را 400 هزار نفر اعلام کرد و گفت : دولت ماهانه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بایت حق ویزیت این افراد به پزشکان طرف قرارداد پرداخت می کند.

دکتر رسول ظفرمند سرانه پرداختی به پزشک خانواده بابت هر فرد زیر پوشش را ماهانه سه هزار و 200 تومان اعلام کرد و افزود : بر اساس استانداردهای تعریف شده به هر پزشک خانواده در یک نوبت فعالیت سرانه یکهزار و 250 نفر و در دو نوبت سرانه دو هزار و 500 نفر در ماه پرداخت می شود.

وی هرگونه هزینه در اجرای طرح پزشک خانواده را  سرمایه گذاری  برای سلامت جامعه دانست و ادامه داد : هدف از اجرای طرح پزشک خانواده ، اولویت دادن  پیشگیری  به جای درمان  است ، زیرا فرایند درمان در جامعه از پایه دچار اشکالات اساسی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اظهار این که نگرانی در حوزه سلامت جامعه بین همه اقشار جدی شده است ، گفت : هر چند در اجرای طرح پزشک خانواده مشکلاتی وجود دارد ، اما تنها راه پیشگیری و تضمین سلامت جامعه تداوم اجرای این طرح و رفع مشکلات آن است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ مراجعه به پزشک خانواده در مازندران تاکید کرد و افزود : پزشک خانواده علاوه بر پیگیری کارهای درمانی افراد زیر پوشش ، تغذیه ، محیط زندگی، مخاطرات شغلی ، داروهای مصرفی و شرایط روحی و روانی آنان را هم مدیریت می کند.

ظفرمند از نظام ارجاع به عنوان یکی از نقاط قوت طرح پزشک خانواده یاد کرد و گفت : متاسفانه درمان تخصصی بیماری در جامعه ما روند نادرستی را طی می کند که لازم است با اجرای درست نظام ارجاع در پزشک خانواده این روند اصلاح و فراینده سلامتی شهروندان تضمین شود.

وی افزود : برابر دستورالعمل اجرایی و با عنایت به مصوبات جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع مازندران ، صددرصد طلب پزشکان و موسسات درمانی مجری طرح در استان تا پایان تیر ماه پرداخت شده است که به طور یقین این وضعیت سبب دلگرمی هرچه بیشتر پزشکان و موسسات درمانی در ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم می شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با قدردانی از تمامی مسوولان و مجریان در اجرای درست طرح پزشک خانواده شهری ، خواستار توجه و همراهی تمامی مسوولان و رسانه ها در پیشبرد اهداف این طرح در مازندران شد.

اشتراک این خبر در :