فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان اتحادیه ی انجمن های اسلامی مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در دانشگاه مازندران گفت: برای برقراری امنیت در منطقه نیاز به حضور هیچ کشوری نیست.

امیر دریادار حبيب الله سياري  در مراسم افتتاحیه ی پانزدهمین نشست سالانه ی اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هاي سراسر کشور،  افزود: امروز نیروی دریایی ارتش با نگاه عمیق مقام معظم رهبری در جایگاه ممتازی در دنیا قرار گرفته است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نیروی دریايی گفت: مظهر اقتدار ملت ایران در دریا، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

دریادار سیاری ساخت حس گرها، فناوری های مخابراتی و فناوری های نوآورانه دریایی را از جمله طرح های معرفی شده به دانشگاه ها معرفی کرد و از دانشجویان خواست تا ایده هايی را در این زمینه ارائه دهند.

وی،  گفت: تعامل نیروی دریایی، دانشگاه ها و صنایع، امکان حضور درعرصه رقابتی دریا و دست یافتن به سطوح بالاتر فناوری را فراهم می کند

دریادار سیاری با اشاره به اینکه امروز ایران، روسیه و چین تنها کشورهایی هستند که از امپریالیسم، استقلال عمل دارند خاطر نشان کرد: توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی  از ارتباط بین دانشگاه و مراکز نظامی سخن گفت و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آمادگی همکاری همه جانبه با دانشگاه ها را دارد و در این زمینه اقدامات مفیدی با برخی از دانشگاه ها صورت پذیرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخت و سازهای ادوات نیروی دریایی را رو به توسعه عنوان و یادآور شد: آب و سرباز دو عامل پیشرفت هر سرزمینی هستند.

وی به استقرار نیروی دریایی درسواحل مکران اشاره و تاکید کرد: این حضور به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

این مقام عالی رتبه ی ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت: برای ساخت یک موج شکن، صد وپنجاه ميلیارد تومان هزینه می شود و ما خود را مامور اجرای منویات مقام معظم رهبری می دانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به وجود دانشگاه علوم دریایی در نوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه تاکنون موفق شده اند طرح های خوبی را در زمینه علوم دریایی برای خدمت به کشور به سرانجام برسانند.

برقراری ارتباط میان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)نوشهر و دانشگاه مازندران از خواسته های دریادار سیاری بود.

وی در این زمینه گفت: ارتباط بین دانشگاه و مراکز نظامی، تقویت نظام را در پی خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به صادرات 93 درصدی و واردات 83 درصدی کشور از طریق مرزهای آبي افزود: اگر کشور ما توانمندی نداشت تا امنیت را تضمین کند، می بایست دست نیاز به سمت دیگر کشورها دراز می کرد که این خود سبب ایجاد و گسترش ناامنی می شد.

وی افزود: استفاده از دریا ابعاد مختلفی دارد که میزان بهره مندی از آن به عواملی چون جغرافیا، سیاست دولتمردان، ویژگی های مردم و … بستگی دارد. به عنوان مثال بندر چابهار از پرسودترین بنادر جهان است اما به دلیل سیاست گذاری نادرست بهره کافی را نمی دهد.

این مقام عالی رتبه ی ارتش جمهوری اسلامی ایران   بزرگترین چالش دریای خزر را نفوذ بازیگران فرامنطقه‌‎ای در این دریا برشمرد و خاطرنشان کرد: کل مرز آبی کشور 8 هزار و 620 کیلومتر است و دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان 432 هزار کیلومترمربع وسعت دارد و با پنج کشور همسایه است و تهدید حدود بزرگترین چالش دریای خزر است.

اشتراک این خبر در :