استاندار مازندران درباره رسانه های استان  گفت: کم توجهی به امر تولید محتوا و خبرهای تحلیلی، عم حضور رسانه های نخبگان، دانشگاهیان، صاحب نظران در رسانه های استان، کم بودن مقالات راهبردی و کارشناسی در رسانانه های استان از جمله چالش هاست.
به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار شامگاه جمعه در مراسم روز خبرنگار مازندران، کمبود خبرنگاران تخصصی و حرفه ای را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: آموزش خبرنگاران باید جدی گرفته شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه برنامه ریزی کند.
وی افزود: نگاه اعتقادی صرف به مسائل استان از دیگر مسائل است و باید در کنار بیان نقاط ضعف، فعالیتهای درحال انجام را گفت تا در مردم امید و انتظار را زنده کرد.
استاندار مازندران یادآور شد: مسائل صنفی خبرنگاران جزو اولویتهای ما خواهد بود و کلیه مسائلی که در امر بیمه خبرنگاران است، اعتبارش را تامین می کنیم و این به عنوان هدیه روز خبرنگار تقدیم می شود.
استاندار مازندران با گرامیداشت روز خبرنگاران گفت: نقش و جایگاه رسانه ها و اصحاب قلم و رسالت خطیری که دارند بر کسی پوشیده نیست، بویژه آنکه ارزش و جایگاه قلم بقدری در دین اسلام بالاست که در قران به آن یاد می شود.
وی از خبرنگاران و اصحاب قلم به عنوان منادیان دانایی و آگاهی یاد کرد و گفت: در برخی روایات مقام صاحب قلم و اندیشه بالاتر از قدر و منزلت شهید تعبیر شده است.
وی بیان داشت: بواسطه این عظمت و اثرگذاری بالا و عمیق، قلم و صاحب قلم همواره باید ارج گذاشته شود و وظیفه صاحب قلم برای حفظ حرمت قلم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
فلاح جلودار بیان داشت: در جامعه ای که صاحب قلم و اندیشه در صدر باشد، مسیر ترقی و تعالی جامعه هموار می شود و خبر در فرهنگ غنی ما به عنوان اسباب قوت و قدرت یاد شده است.
استاندار مازندران تصریح کرد: در شرایط امروز، جایگاه مربوط به اطلاعات و ارتباطات برای همه مشخص است و جامعه جهانی به عنوان یک دهکده درنظر گرفته شده است و سرعت اطلاعات آنچنان ارزش دارد.
ربیع فلاح جلودار گفت: خبرنگاران برای انجام رسالت خطیر برخی موارد را باید مورد توجه قرار دهند که رعایت اخلاق در حوزه فعالیت و حفظ حرمت حریم خصوصی افراد، توجه به آبروی اشخاص از مسائل مهم است.
وی بیان داشت: دولت و حاکمیت نیز باید حفظ حرمت صاحبان قلم و اندیشه را رعایت کند و رعایت انصاف، عدالت و صداقت در عرصه خبررسانی انتظار ماست و خبرنگاران باید این اصول مهم را رعایت کنند.
استاندار مازندران، تفکیک انتقاد از تخریب و تضعیف را مهم برشمرد و گفت: ما انتظار داریم که خبرنگاران انتقاد و نقد با رویکرد اصلاح در مسیر امور و رسالت انجام دهند.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید قائل به تعامل با رسانه هاست و بالابردن آستانه تحمل از برنامه هاست و رئیس جمهور به دنبال اعمال سلیقه خود در رسانه ها نیست و تاکید بر عدالت رسانه ای دارد.
استاندار مازندران عنوان کرد: توجه به حقوق قانونی و حمایت از اختیارات رسانه ها از تاکیدات دولت است و پرهیز از امنیتی شدن محیط رسانه از سیاستهای اصلی است.
فلاح ادامه داد : ما خبرنگاران را ناظران و مشاوران امین می دانیم و دست نیاز به سوی آنان دراز می کنیم و اطمینان داریم با همکاری خبرنگاران مسیر توسعه مازندران  پیشرفت خواهد کرد.

اشتراک این خبر در :