توسعه مهارت موجب كار آفريني و اشتغال مي شود

 

استاندار مازندران در مراسم اختتاميه نمايشگاه مهارت آموزي و كار آفريني استان كه به مناسبت هفته ملي مهارت برگزار شد، گفت: بايد براي استفاده از زمينه هاي مولد اشتغال و ظرفيت ها و توانمندي هاي ايجاد كار در مازندران برنامه ريزي مناسبي نمود .
 ربيع فلاح جلودار،  برگزاري اين نمايشگاه ها را نشانگر توانمندي مازندران در ايجاد اشتغال و تقويت مشاغل مهارت محور دانست و ياد آور شد: برگزاري اين نمايشگاه ها به طور جدي مورد حمايت استان است و مي طلبد تا در شهرستان ها نيز نسبت به برگزاري آن اهتمام شود.

 وی، با اشاره به اين كه در دنياي امروز، توسعه بيش از هر چيز، در گرو تمهيد نيروي انساني شايسته است، عنوان كرد: توسعه پايدار و همه جانبه از مسايل محوري جوامع در حال توسعه است و مباحث زيست محيطي و صيانت از آب و خاك و بهره گيري از توانمندي زنان و جوانان از مهم ترين چالش ها در اين راستاست.

فلاح با اشاره به اين كه تلاش در جهت رفع دغدغه بيكاري، يكي از مهم ترين ماموريت هاي فني و حرفه يي است، گفت: فني و حرفه اي بايد پرچم دار توسعه باشد و چون اين سازمان، تلفيقي از فن و علم و هنر است، مي تواند در بهسازي نيروي انساني نقش والايي را ايفا نمايد.

 نماينده عالي دولت در مازندران، بر آسيب شناسي مهارت آموزي و نقش فني و حرفه اي در اين خصوص تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: متاسفانه در سال هاي اخير بحث مربوط به بهره وري مغفول مانده و لازم است كار جدي و علمي در اين مورد صورت گيرد.

استاندار مهارت آموزي را از مهم ترين عوامل كار آفريني دانست و بيان داشت: از ظرفيت دانشگاه ها، مراكز آموزشي و بخش هاي خصوصي فعال در آموزش هاي مهارتي، استفاده و از فعاليت آن ها حمايت شود.

 استاندار با بيان اين كه تقويت مشاغل دانش بنيان در دستور كار استان است و دستگاه هاي مسوول بايد در اين زمينه به جد پاي كار بيايند، خبر داد: برنامه آموزشي و مهارت آموزي وسيعي براي فارغ التحصيلان استان در برنامه قرار دارد.

وي با اشاره به اين كه دستگاه هاي مسوول بايد در بخش هاي مختلف با مديريت علمي و انتقال مهارت به توليد كنندگان، زمينه بروز چالش ها را در بخش اشتغال ببندند، ياد آور شد: بايد با ايجاد تحول در بخش مشاغل خانگي، اشتغال در استان را متحول نمود در حقيقت مهارت زير ساخت اصلي كار آفريني و اشتغال است و توسعه مهارت موجب كار آفريني مي شود .

فلاح با بيان اين كه توسعه مهارت آموزي و تقويت مشاغل كوچك و خانگي، كليد عبور از بحران اشتغال در استان است، تصريح نمود: بايد جويندگان كار را به سوي فن آموزي، كارگاه ها و زمينه هاي شغلي فني هدايت كرد و براي توسعه پايدار بايد نيروي انساني توانمند و با مهارت داشت

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه دولت تدبير و اميد براي مردم و در كنار مردم است و با اعتقاد به مشاركت جمعي در تصميم گيري ها، در فضايي سرشار از هم دلي، در پي اعتلاي كشور و رونق اقتصادي است، گفت: امروز بايد شعار كار، كار و كار در دستور همه سلايق و گروه ها در مازندران باشد.

در اين مراسم با حضور دكتر فلاح و برخي مديران استان از كار آموزان برتر فني و حرفه اي استان و غرفه هاي منتخب نمايشگاه با اهداء لوح تقدير، تجليل شد.

 

اشتراک این خبر در :