نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه مركز استان در ديدار با اصحاب رسانه با اشاره به جايگاه و شان خبرنگاران گفت : خبرنگاران بايد از تقواي بايسته برخودار باشند.

آيت الله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران  تاريخ بشر را مرهون زحمات قلم و خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران تاريخ ساز هستند
وي تاكيد كرد : علم رجال براي آن بوجود آمد كه خبرها و روايت ها را غربال كند.
آيت الله طبرسي تصريح نمود : هر چه مي گوئيم و هر چه مي نويسيم ثبت مي شود و در روز قيامت بايد پاسخگو باشيم، در مقابل ريز و درشت اعمال بايد پاسخ دهيم.
امام جمعه مركز استان افزود : وقتي قلم دست مي گيريم بايد متوجه باشيم كه در نامه عمل خود چه چيزي را ثبت و درج مي كنيم  . بايد با اطمينان خبر رساني كنيم و اعتماد مردم را جلب نماييم.
وي از خبرنگاران خواست تا صادقانه و عادلانه اطلاع رساني كنند و از حاشيه سازي ها پرهيز نمايند و تاكيد كرد : ما دشمن داريم بايد مواظب باشيم با نوشته ها و مطالب خود موجب شادي دشمنان نشويم به گونه اي عمل كنيم كه حيثيت انقلاب ، مقام معظم رهبري ، هيئت دولت ، مسئولان و خود را زير سئوال نبريم .
آيت الله طبرسي تقوا ، امانت داري ، صداقت و شجاعت را از ويژگيهاي لاينفك خبرنگاران ذكر كرد و اظهار داشت : اخلاق رسانه اي بسيار مهم است، وقتي مطبوعات را مطالعه مي كنم معمولا به جنبه انتقاد اهميت داده مي شود. انتظار ما اين است در كنار خبر رساني ،  به مسائل اخلاقي ، فرهنگ جامعه ، سبك زندگي و مباحث مورد نياز جامعه هم توجه شود .
وي خبرنگاران را معرف نظام خواند و تاكيد كرد : اگر مسئولي 20 كار خوب و مناسب انجام داد اگر يك كار نامناسب انجام داد نبايد همه خوبيها را فراموش كرد و فقط همان يك كار را بزرگ كرد. نبايد مسئولان را خراب كنيم ما در قبال خون شهدا مسئوليم و خبرنگاران نبايد رسانه را اهرم فشار قرار دهند .
وي در پايان ضمن تشكر از تلاش خبرنگاران و تبريك روز خبرنگار از آنان خواست تا دستاوردها و پيشرفت هاي انقلاب را اطلاع رساني كنند و مسائل جزئي را به رسانه ها نكشانند و در قلم زدن و اطلاع رساني متعهدانه و عادلانه نقد كنند .

 

اشتراک این خبر در :