مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران در نشست هم اندیشی سراسری مدیران کل آموزش و پژوهش استانداری های سراسر کشور با عنوان ” چالشهای کلان دفاتر آموزش و پژوهش استانداری های کشور” با آسیب شناسی وضع موجود در سه حوزه ساختاری، آموزشی و پژوهشی، بر ضرورت اصلاح ساختار و سیاست های کلان آموزشی و پژوهشی برای افزایش اثربخشی دفاتر آموزش و پژوهش استانداری های کشور تاکید کرد.
آجدانی با اشاره به سیاست تمرکز زدایی رئیس جمهور، دستورالعملهایی را که اختیارات دفاتر آموزش و پژوهش را کم کند مغایر سیاست رئیس جمهور خواند و خواهان تفویض بخشی از اختیارات در حوزه آموزش و پژوهش به دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها شد.

وی از عدم تخصیص بودجه و اعتبار پژوهشی با ردیف مستقل  برای دفاتر آموزش و پژوهش و نیز حذف معاونت پژوهشی دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها انتقاد کرد و خواستار تخصیص ردیف اعتبارپژوهشی مستقل و نیز احیا معاونت پژوهشی در دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها گردید.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران همچنین با اشاره به تعدد مراکز و مراجع آموزشی و پژوهشی تصمیم گیرنده در حوزه مرتبط با فعالیت های دفاتر آموزش و پژوهش استانداری های کشور، خواستار وحدت رویه و یکپارچگی در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های بالا دستی و افزایش تعامل با دفاتر آموزش و پژوهش استانداری ها گردید.

آجدانی همچنین  برای افزایش اثربخشی آموزشی و پژوهشی دفاتر آموزش و پژوهش استانداری های کشور،خواستار پیگیری برای استقلال و احیا مجدد کارگروه  تخصصی پژوهش و فناوری  با دبیری دفتر آموزش و پژوهش در استانداری ها شد.

 

اشتراک این خبر در :