معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران  در بازدید از  شركت ذغالسنگ البرز،  تحرك دوباره واحد هاي اقتصادي غير فعال را با مكانيزيم بررسي بخشودگي جرايم مالياتي و تامين اجتماعي،سرمايه در گردش،استهمال و تقسيط بدهي بعنوان يكي از راهكارهاي برون رفت وضعيت فعلي اعلام كرد.

علي احساني  به همراه عليپور نماينده مردم قائمشهر ، سوادكوه ، جويبار و سيمرغ در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان استاني و شهرستاني به منظور بررسي فعاليت هاي شركت ذغالسنگ البرز مركزي به شهرستان سوادكوه عزيمت و از بخش هاي در حال تأسيس آن كه به منظور گسترش توليدات اين شركت در حال ساخت است از جمله طرحهاي( اكتشاف ناحيه ذغالدار البرز مركزي،طرح آماده سازي و تجهيز معدن كرد آباد،طرح كارخانه ذغالشوئي،طرح كك سازي سوادكوه و طرح زير ساخت شركتهاي فني مهندسي) بازديد به عمل آورد.
وی،  پس از اين بازديد ، روند فعاليت هاي اين بخش را مثبت ارزيابي كرده و از دست اندر كاران اين بخش كه با پيگيري هاي مجدانه در صدد توسعه توليدات بوده و گامي ارزشمند در جهت ايجاد اشتغال بر مي دارند تقدير كرد.
وي افزود:
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران با اشاره به اينكه براي احياء مجدد بخش هاي مختلف اين شركت پيگيري هاي مجدانه اي از سوي مسئولين استان انجام شده است تصريح كرد: براي تجهيز و احياء چهار طرح بزرگ در استان نظير كك سازي و ذغال شويي نيازمند صرف هزينه اي بالغ بر 7000 ميليارد ريال هست كه بخشي از آن به صورت تأمين منابع خارجي از طريق فاينانس و مابقي از منابع داخلي در چارچوب قرارداد هاي منعقده با شركت هاي مختلف تأمين شده است.
اين مقام مسئول زمان بهره برداري از اين پروژه ها را به تناسب طي سالهاي 1394 و 1395 ذكر كرد و افزود: با تحقق اين طرح ها به آرزوي ديرينه مردم منطقه مبني بر گسترش فعاليت ها و توسعه سوادكوه ، جامه عمل پوشانده مي شود كه براي تحقق آن نيازمند تقسيم كار صحيح و مساعدت مسئولين استاني و شهرستاني مي باشيم.
احساني تصريح كرد: از آنجا كه در اجراي اين پروژه تا حدودي از برنامه زمان بندي عقب هستيم نيك است تا مسئولين در حوزه مالي پروژه ها ارائه گزارش هاي مكتوب پيشرفت را در سرلوحه امور قرار دهند تا با تأمين منابع ارزي و ريالي در زمانهاي مقرر از زمانبر شدن پروژه ها جلوگيري كرده و ايجاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم را شاهد باشيم.

وي گفت: با در پيش گرفتن مديريت ويژه از نوع تعامل و نه تقابل مي توان نسبت به راه اندازي مجدد اين واحد هاي توليدي و فعاليت مجدد آنها اميدوار بوده و ميانگين بيكاري در استان را كاهش داد.
احساني به برگزاري نخستين كنفرانس گردشگري سلامت در ماه جاري نيز اشاره كرد و برگزاري آن را گامي در جهت توسعه صنعت گردشگري سلامت در استان دانست

اشتراک این خبر در :