بهره گیری از سرمایه های اجتماعی، یکی از دلایل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

 

قائم مقام وزیر وزیر کشور در امور فرهنگي و اجتماعي در همایش هم اندیشی سازمان های مردم نهاد مازندران بيان داشت : امروز نبود سرمایه اجتماعی مهم ترین گم شده و حلقه مفقوده جوامع بشری در مسیر عدالت و پیشرفت تشخیص داده شده است.

مرتضی میرباقری  بهره گیری از سرمایه های اجتماعی را یکی از دلایل اقتدار نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت : در دوران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ما مزیت های با هم بودن و کنار یکدیگر قرار داشتن را لمس کرده ایم و جامعه مقتدر را ساخته ایم.

وی با اظهار این که حکومت قوی حکومتی است که جامعه قوی و خوبی داشته باشد ، افزود : امروز حاکمیت متکی به جامعه و مردم در محافل بین المللی موفق است.

قائم مقام وزیر کشور حمایت از فعالیت تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد را از اولویت های دولت یازدهم برشمرد و گفت : نخستین اقدام دولت تدبیر و امید ، باور به این سرمایه اجتماعی و اقدام عملی و حمایتی از فعالیت های تشکل های غیردولتی بوده است.

وی افزود : به همین دلیل امروز فعالیت های تشکل های غیردولتی در وزارتخانه های بهداشت و درمان ، سازمان بهزیستی و سازمان حفاظت محیط زیست نهادینه شده است.

میرباقری فعالیت وجود 10 و نیم میلیون دانشگاهی شامل پنج و نیم میلیون دانش آموخته و پنج میلیون دانشجو در کشور با جمعیت 78 میلیون نفری را نشانه وجود سرمایه اجتماعی در ایران دانست و تاکید کرد : باید از این سرمایه اجتماعی برای دفاع از کشور و ارزش های حاکم بر آن بهره گرفت.

معاون وزیر کشور فعالیت اجتماعی قانونمند و تابع نظم و انضباط را برای سازمان های مردم نهاد مهم توصیف کرد و گفت : دولت تدبیر و امید از تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد انتظار دارد تا فعالیت هایشان بویژه در بازی ارتباطی را براساس قانون و مقررات انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز به واسطه امکانات و ابزار پیشرفته ارتباطی تمامی ارکان جامعه زبانشان برای سخن گفتن باز است ، افزود : هر چند این شرایط برای کشور هزینه دارد ، اما در جامعه پویا و مقتدر همه باید حرف بزنند و نظام ارتباطی جمعی جدید این شرایط را فراهم کرده است.

میرباقری با تاکید بر این که در جاهایی که حرف می زنیم باید قاعده بازی اجتماعی را نیز رعایت کنیم ، به فضای استفاده از اینترنت ، ماهواره و تلفن همراه اشاره کرد و گفت : جوانان و افراد سنین پایین شرایط استفاده از این امکانات ارتباطی را دارند و بهتر از میانسال ها با این ابزار سخن می گویند.

وی افزود : دشمنان اگر امروز احساس کنند که ما نمی توانیم از خودمان دفاع کنیم به ما رحم نخواهند کرد و به راحتی همانند غزه نسل کشی به راه خواهند انداخت.

قائم مقام وزیر کشور گفت : اگر امروز استکبار گوشه چشمی علیه ایران ندارد به خاطر این است که می دانند اگر بزنند به راحتی می خورند و می دانند که چه بد خواهند خورد.

اشتراک این خبر در :