معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه كميته بيماري هاي خاص استان با اشاره به اين كه خدمات رساني به مردم، نيازمند تامين آرامش و آسايش آن هاست، خواستار ارايه شبانه روزي خدمات دارويي از سوي داروخانه هاي 13 آبان و هلال احمر مركز استان، به بيماران خاص شد.

 عليرضا يونسي رستمي،  با اشاره به اين كه همگان در برابر مردم مسووليم، بيان داشت: بايد تدابيري اتخاذ گردد تا آسيب ها در بخش سلامت جسمي كاهش يابد و براي سلامت روحي و رواني جامعه نيز برنامه يي جدي ارايه شود.

وي با توجه به وجود بيش از هزار بيمار كليوي در مازندران، بر توسعه فضاهاي فيزيكي و كيفي سازي خدمات درماني به اين بيماران تاكيد كرد.

رييس كميته بيماري هاي خاص استان، از مديران بانك ها خواست تا سهميه هاي تخصيصي به اين بيماران، طي امسال را برآورد و در جهت افزايش تسهيلات به آنان اهتمام نمايند.

يونسي هم چنين بر تدارك برنامه يي از سوي صدا و سيماي مركز استان با مشاركت علوم پزشكي و انجمن بيماري هاي خاص استان در جهت شناخت اين بيماري ها به مردم تاكيد كرد و گفت: بايد ساز و كار و امكانات سازماني دستگاه هاي اجرايي استان در حوزه مقابله، پيشگيري و درمان اين بيماري ها و راهكارهاي جذب اعتبارات بيشتر در اين خصوص مورد بررسي قرار گيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، تصريح كرد: كميته يي علمي با مسووليت علوم پزشكي مازندران و بابل، تشكيل گردد تا راهكارهاي علمي و عملي پيشگيري در تمامي حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي مرتبط با بيماران خاص بررسي و ارايه شود.

اشتراک این خبر در :