فرمانداری شهرستان ساری در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان  تصریح کرد:با واحدهای نانوایی متخلف در ساری برخورد می شود.

جواد واحدی فرماندار ضمن تاکید بر ضرورت افزایش نظارت بر نحوه تولید و عرضه نان در شهرستان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید و به طبع آن در استان مازندران و شهرستان ساری تولید وعرضه نان با کیفیت و مطلوب است و برای این منظور باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کرد.

وی، ادامه داد: اسراف این نعمت خدادادی موجب کفران نعمت و زیان مالی برای کشور است و از همین باید در مصرف آن به ویژه در نانوایی‌ها دقت لازم را داشت.

فرماندار ساری بیان داشت: گام ضروری بعدی انجام نظارت‌های مستمر و جدی بر عملکرد نانوایی‌ها است و باید با واحدهای متخلف برخورد قاطع قانونی صورت گیرد

واحدی با انتقاد شدید از واحدهای خبازی که در طول تعطیلات هفته گذشته خود سرانه اقدام به تعطیل کردن واحد های صنفی خود کردند اظهار داشت :قطعا با این واحد های صنفی برخورد خواهد شد وسهمیه آرد واحدهای متخلف کسر می شود.

وی  نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی رامهم توصیف کرد و گفت: كم‌فروشي، عدم رعايت بهداشت، فروش آزاد آرد، كيفيت پايين نان عرضه شده و عدم رعايت برنامه تعطيلات  و ساعات کار واحدهای خبازی  باید در دستور کار دستگاههای نظارتی  قرار گیرد.

واحدی افزود: طبق قانون ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی ، مسئول بهداشت هرشهرستان می تواند در صورت تائید گزارش تخلف هر واحد نانوایی به صاحب آن اخطار کند تا نسبت به رفع نواقص بهداشتی درمهلت تعیین شده اقدام کند و در صورت عدم رفع موارد تخلف، دستور تعطیل این واحد و مهر و موم و یا لاک و مهر آن را صادر کنند.

اشتراک این خبر در :