کیاپرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائمشهر، مهدی محمدی در جلسه شورای امنیت غذایی به جمع‌آوری قلیان‌ها اشاره و تاکید کرد: به خاطر مضرات جبران‌ناپذیری که قلیان‌ها داشته و سوق‌دهنده جوانان به سمت اعتیاد است باید به صورت هماهنگ و گروهی در برطرف کردن این معضل گام برداریم.

قلیان

وی گفت: کاری با خوب و بد بودن قلیان نداریم ولی توتونی که وارد بازار می‌شود به واسطه آلودگی با موادهای صنعتی و دخانیاتی برای سلامتی بسیار مضر است و افراد را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این موضوع باید یک عزم جدی در سراسر کشور ایجاد شود تا بتوانیم این مشکل را نه تنها در قائمشهر بلکه در کل کشور ریشه‌کن کنیم.

محمدی اظهار داشت: شهرهای مازندران به صورت موزائیکی به هم متصل هستند که همین امر باعث می‌شود با پاک‌سازی در شهرستانی جوانان به شهرهای همجوار مراجعه کنند و در نتیجه جمع‌آوری باید در سطح استان انجام شود.

نماینده عالی دولت در قائمشهر در بحث راه‌اندازی کارخانه کمپوست عنوان کرد: مدیران و مسئولان اجرایی باید قدرت ریسک‌پذیری خود را بالا ببرند تا بتوانند با راه‌اندازی کارخانه‌هایی نظیر کمپوست که نیاز جوامع امروزی است افرادی را مشغول به کار کنند.

وی به مشکل زباله در شهرستان اشاره کرد و گفت: زباله در دنیا هم قابل هضم نیست و یا بهتر است بگوییم نداشتن اراده و مکانیزم دلایل حل نشدن این معضل در شهرستان است.

فرماندار قائمشهر ادامه داد: به تازگی با سرمایه‌گذاری وارد مذاکره شدیم و توافقات اولیه انجام شد و آماده‌ایم تیم شهرداری طی سفری از امکانات و کارخانه این سرمایه‌گذار بازدید داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه 400 نفر با احداث کارخانه کمپوست مشغول به کار می‌شوند، یادآور شد: این سرمایه‌گذار روزی یک هزار تن زباله می‌خواهد و موظف شد نیروگاه را نیز در کار خودش پیش‌بینی کند.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930424001560#sthash.h05oVqUu.dpuf

اشتراک این خبر در :