مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري مازندران گفت: براسا س اعلام مركز آمار ايران، نرخ تورم كالا و خدمات در 12 ماهه منتهي به خرداد ماه سال 1393 در استان مازندران معادل 23.1 درصد بوده كه در مقايسه با رقم 26.2 درصدي آن در كشور ، ميزان کمتری از اين نرخ در استان را نشان مي‌دهد.
جعفر احمدي افزود: شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران معيار سنجش تغييرات قيمت کالاها و خدماتي است که توسط خانوارهاي شهرنشين ايراني به مصرف مي رسد.
وي تصريح كرد: اين شاخص به عنوان وسيله‌اي براي اندازه‌گيري سطح عمومي قيمت‌ها، يکي از بهترين معيارهاي سنجش قدرت خريد داخلي پول کشور بشمار مي رود.
احمدي با اشاره به اينكه شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري مازندراني در ماههاي فصل پاييز و زمستان 92 و نیز فروردین ، اردبیهشت و خرداد ماه 93 نشان دهنده يك آرامش نسبي در بازار مي باشد، اذعان داشت: داده‌هاي جدول فوق حاکی از این است که نرخ تورم در اقتصاد استان در سطح پايين تري نسبت به ارقام ملي قرار دارد بگونه‌اي كه درخرداد ماه سال 1393 تورم در استان معادل 23.1 درصد است كه 3.1 درصد پايين تر از رقم كشوري ( تورم 26.2درصدي ) می باشد.
مديركل آمار و اطلاعات استانداري ادامه داد: دربین گروههای کالا وخدمات، تورم خوراکیها ، آشامیدنیها و دخانیات معادل 28.1 درصد وتورم کالاها ی غیرخوراکی وخدمات معادل 20.7 درصد بوده است.

اشتراک این خبر در :