
کیاپرس/در سال ۱۴۰۳، سازمان غذا و دارو با همکاری معاونتهای غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، نظارتهای گستردهای بر سکوهای عرضه اقلام سلامتمحور در رسانهها و فضای مجازی انجام داد.
به گزارش کیاپرس از ایفدانا، سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو، به تشریح جزئیات این اقدامات و تأثیر آنها بر ارزیابی عملکرد معاونتها پرداخت.
دکتر سعید مهرزادی در خصوص اقدامات نظارتی این سازمان در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به رشد چشمگیر تبلیغات و فروش محصولات سلامتمحور در رسانهها و فضای مجازی، نظارت بر این فضاها به یکی از اولویتهای اصلی سازمان غذا و دارو تبدیل شد. این اقدامات بهویژه در راستای مقابله با تخلفات و معرفی محصولات آسیبرسان صورت گرفته است.
وی افزود: در سال گذشته، نظارتهای گستردهای بر سکوهای عرضه اقلام سلامتمحور در سراسر کشور انجام دادیم. این نظارتها در چارچوب اسناد بالادستی و قوانین نظیر مواد ۳ و ۱۴ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی و تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.
دکتر مهرزادی ادامه داد: «در نتیجه این اقدامات، بیش از هزار نظارت صورت گرفت و تعدادی از دامنههای عرضه محصولات سلامتمحور که تخلفات آنها احراز شد، تعلیق شدند. این نظارتها هدف اصلیشان حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از تبلیغات نادرست در فضای مجازی است.
در پایان، دکتر مهرزادی تأکید کرد: «الحاق واحد ارزیابی عملکرد به دفتر بازرسی باعث خواهد شد که این اقدامات نظارتی بهطور مستقیم در ارزیابی عملکرد معاونتها تأثیرگذار باشد و به بهبود فرآیندها کمک کند.