کیاپرس / معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: برای مزاحمین پرونده تشکیل وبه دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم در ابتدا این خطوط قطع می‌شوند و مالک آن خط فراخوان می‌شود.

تشکیل پرونده قضایی در انتظار مزاحمین سازمان اورژانس

به گزارش کیاپرس به نقل از فارس، اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران امشب ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران گفت: یکی از معضلات اساسی اورژانس پیش بیمارستانی مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۱۵ است که خطوط اورژانس با این مزاحمت‌ها اشغال می‌شود و فردی که واقعاً نیازمند دریافت خدمات اورژانس است و در آن لحظات طلایی و شرایط خاصی که در آن قرار دارد پشت خط می‌ماند و سلامت و حیات این فرد در خطر قرار می‌گیرد تبعات آن جبران ناپذیر است.

فراهانی افزود: ما در ۱۱ هزار تماس روزانه به طور میانگین ۷۵۰ مزاحم در طول روز داریم که جای تاسف دارد این تماس ها انواع گوناگونی دارد از ناسزا و آدرس‌های کاذب گفتن و بخش اعظمی از آنها کودکان هستند که از غفلت والدین استفاده و با ۱۱۵ تماس‌ها برقرار می‌کنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با اشاره به مجازات پیش روی مزاحمین گفت: پیگیری‌های خیلی جدی از طرف اورژانس برای برخورد با این مزاحمین انجام می‌شود و سال گذشته ۱۴۰۲ پرتکرارترین مزاحمین تلفنی را شناسایی و ۱۸ پرونده در حوزه قضایی تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: هم اکنون همکاران ما در حال پیگیری حقوقی این پرونده‌ها هستند و هماهنگی بسیار خوبی با معاونت پیشگیری از جرم دادستانی انجام دادیم تا رسیدگی این پرونده‌ها تسریع شود و شعبات ویژه‌ای را اختصاص بدهند و برخوردهای بازدارنده با این افراد انجام شود.

فراهانی بیان کرد: این مزاحمت‌ها اگر برای شماره‌ای که مربوط به منزل مسکونی باشد به مراتب عواقب و خطرات آن کمتر از مزاحمت برای یک دستگاه امدادی است که در آن ثانیه‌ها و دقایق در سرنوشت افراد تعیین کننده هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران گفت: ما برای افراد مزاحم پرونده تشکیل وبه دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم در ابتدا این خطوط قطع می‌شوند و مالک آن خط فراخوان می‌شود.وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر شناسایی مزاحمین افزود: بعضاً مالک می‌آید و می‌گوید این خط اگر چه که به نام من است اما نمی‌دانم چه کسی با این خط تماس گرفته است و همکاران ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

فراهانی گفت: در برخی مواقع افراد ابراز پشیمانی می‌کنند که ما از آنها تعهد می‌گیریم که اصلاح بشوند و دیگر مزاحمت ایجاد نکنند.معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در پایان بیان کرد: یکی از مزاحمین پر تکرار سال ۹۵ ۱۷۰ بارمزاحمت ایجاد کرده بود که این فرد شناسایی و خطوط این فرد قطع شد و در سازمان اورژانس از ایشان تعهد دریافت شد و علاوه بر آن با جرایمی که حوزه قضایی برای ایشان در نظر گرفته شده بود عملاً پرونده مختومه شد.

اشتراک این خبر در :