اختصاصی – کیاپرس/ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان به برگزاری رویداد ملی میکروالکترونیک در ابتدای سال آینده اشاره کرد و گفت: زمانی که فراخوان این برنامه اعلام شد حدود ۲ هفته بعد این رویداد آغاز خواهد شد.

دکتر سید سلمان سید افقهی در گفت و گو با خبرنگار کباپرس افزود: ما با برپایی این رویداد ملی در تلاش ایم استعدادهای کشور در حوزه هایی مختلف را شناسایی و زمینه نقش آفرینی آنان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در دوره تقریبا شش ماهه هم آموزش می بینند و هم در فرایند گزینشی قرار می گیرند تا یک فضای رقابتی در بین آنان شکل بگیرد.

وی بیان داشت: این افراد به گروه های چند نفره تبدیل می شوند و در قالب این گروه ها با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: در پایان شش ماه چند گروه انتخاب می شوند تا در حوزه تحقیقات سرمایه گذاری کنیم و این گروه به شرکت های فعال در این زمینه متصل می شوند.

وی افزود: حمایت مستقیم از آنها انجام می گیرد تا بتواند محصولات مورد نیاز شرکت ها را تهیه و از این طریق بتوان بازار را توسعه داد.

وی تاکید کرد: تلاش می کتیم این گروه ها دچار آسیب ها و آفت هایی که شرکت های دانش بنیان شدند و برخی ها هم الان دچاراش هستند، نشوند.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم در ایجاد اقتدار برای نظام و تقویت پایه های علمی و فناورانه و افزایش امید آفرینی جوانان، استادان و دانشمندان به آینده این کشور قدم های محکمی برداریم.

اشتراک این خبر در :