کیاپرس /رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از مشارکت خیرین و نقش بی بدیل آنان در زدودن آلام محرومان و مددجویانی که به مراکز دولتی مراجعه می کنند گفت: امروز بیمارستان‌های دولتی ملجا مددجویان و بیماران کم برخوردار دارای مشکلات اقتصادی هستند.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاحیه سه پروژه عمرانی درمانی در بیمارستان آیت الله طالقانی، مشارکت خیرین در عرصه‌های مختلف حوزه سلامت از جمله درمان و بیمارستان‌ها را یکی از موثرترین و اصیل‌ترین خدمات خیر و مردم دوستانه عنوان کرد.

دکتر زالی افزود: بین فقر و بحث درمان، وسعت و انقباض سفره مردم رابطه مستقیم وجود دارد و یکی از بررسی‌های مهم درخصوص شاخص‌های فلاکت بار در عرصه جهانی این است که افراد به چه میزان در حوزه سلامت و درمان با پرداخت از جیب دچار آسیب‌های اقتصادی می‌شوند.

به گفته رییس دانشگاه یکی از شاخص‌های مهم در عدالت اجتماعی این است که چند درصد مردم یک جامعه از خدمات درمانی محروم هستند یا در هنگام دریافت خدمات درمانی به لایه‌های زیرین اقتصادی منتقل می‌شوند.

وی یادآور شد که در این راستا مشارکت و سرمایه گذاری خیرین و مدیران حوزه های سلامت در حوزه درمان و بیمارستانهای دولتی می تواند کاملا هدفمند و ساماندهی شده صورت گیرد.

دکتر زالی با اشاره به محدودیت بودجه ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مشارکت خیرین را باعث بهسازی و تداوم خدمات بیمارستانهای دولتی برشمرد.

وی یادآور شد: تعطیلی یا تقلیل خدمات بیمارستان‌های دولتی پیامدهای ناگوار اجتماعی برای افراد مستضعف و نابرخوردار در پی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور پررنگ و پرنشاط خیرین در راستای اعتلای خدمات درمانی در بخشهای دولتی و آموزشی را موجب رونق، گسترش، تحقق عدالت اجتماعی، رفع کاستی های بهداشتی و درمانی و ایجاد برنامه های مفید برای افراد نابرخورداری برشمرد که بیمارستانهای دولتی میزبان پرافتخار آنان هستند.

اشتراک این خبر در :