به گزارش کیاپرس به نقل از ایرنا : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر در شبکه‌های دولتی استان و دستگیری ۱۳ نفر در این رابطه خبر داد.

علی شیرازی اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان مازندران، یک باند قاچاق مواد مخدر که در شبکه‌های دولتی استان فعالیت می‌کردند، شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند اقدام به قاچاق بیش از ۱۰ تن مواد مخدر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال کرده بودند، افزود: در این عملیات ۱۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

شیرازی به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این دولت، سند جامع مبارزه با اعتیاد در مازندران تدوین شده و با اجرای آن، شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بوده‌ایم.

وی از راه اندازی دو خانه “یاری گران زندگی” در آموزش و پرورش استان برای پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: این خانه‌ها یک هزار مدرسه استان را تحت پوشش قرار می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین از راه اندازی ۴۴۱ خانه یاری گران زندگی در روستاهای استان خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در کشور انجام شده است.

شیرازی از افزایش ظرفیت درمانی بیماران دارای اعتیاد در استان از ۲۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر خبر داد و گفت: یک مرکز درمانی اعتیاد در ساری را به ۲ مرکز افزایش دادیم و یک مرکز جدید در بابل هم راه اندازی شد.

وی از تشکیل مجمع خیرین یاری گران زندگی برای مشارکت های مردمی در حوزه مبارزه با اعتیاد خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط خیرین در این حوزه کمک شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از برگزاری ۴ همایش بزرگ مبارزه با اعتیاد در سطح استان خبر داد و گفت: در بیش از ۱۰۰۰ مسجد استان نیز بحث پیشگیری از مواد مخدر مطرح شده است.

وی در پایان از تجهیز ۴۲ خانه ورزشی در سطح استان به منظور ارتقای نشاط اجتماعی خبر داد.

اشتراک این خبر در :