کیاپرس/رئیس مرکز طبی کودکان تهران گفت: در بعضی از موارد ورودی بیمارستان ما بیش از ۱۰ برابر ظرفیت ما است که عدد کمی نیست.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، دکتر شروین بدو روز سه شنبه در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالینی که در مرکز طبی کودکان برگزار شد، افزود: افزایش تعداد هم برای ورودی به اورژانس ما و هم تقاضا برای بستری در این مرکز درمانی است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس ما بزرگ ترین اورژانس کودکان کشور است، گفت: مراجعین به این مرکز درمانی زیاد هستند.

رییس مرکز طبی کودکان با اشاره به استفاده از ژن درمانی، سلول درمانی و پیوند کبد و کلیه برای کودکان گفت: عمل پیوند قلب به زودی در مراکز درمانی به خصوص در مرکز طبی کودکان انجام می‌شود.

بدو افزود: ایران از بزرگترین کشورها در زمینه جراحی قلب کودکان در منطقه است و آنها جزو سرمایه‌های اصلی کشور هستند و باید در پیشگیری و اقدامات درمانی بیماری‌ها برای این جامعه هف بیشتر کار شود.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون کشوری و مداخله در شایعترین علل کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است، باعث شد که به بهبود شاخص‌های سلامت در کودکان دست یابیم و این موضوع دستاورد بزرگی در دنیا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در گذشته بیماری ‌های دستگاه تنفسی و اختلالات گوارشی در کودکان زیر پنج سال بسیار شایع بود که با بهره‌مندی از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی، در کنترل بیماری‌های عفونی موفق هستیم.

بدو با اشاره به رویکردهای جدید در حوزه سلامت کودکان افزود: ایران از بزرگترین مراکز جراحی قلب کودکان در منطقه است و پذیرش بیماران خارجی نیز برای درمان داریم.

اشتراک این خبر در :