کیاپرس /رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پارک علم و فناوری این دانشگاه به عنوان بزرگ ترین پارک علم و فناوری حوزه سلامت در کشور همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی راه اندازی شد.

به گزارش کیاپرس، دکتر حسین قناعتی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات استقرار شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهید قاسم سلیمان، افزود: این پارک به مساحت ۱۰ هکتار است، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف هم واگذاری ۱۰ هکتار دیگر را دارند فراهم می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فناوری‌ها از مزیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران است، مجموع تولیدات این دانشگاه ۱۸۰ مورد تجهیزات پیشرفته از جمله رباط جراح است که در داخل کشور تولید شده و این توانمندی بالایی کشورمان را در سطح منطقه مطرح می‌کند.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ شرکت فناور به عنوان استارتاپ پشت درب ها در انتظار ورود به این مجموعه هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب زمینه این کار برای دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم شود.

وی تاکید کرد: ۲۴ پروژه ساختمانی با بیش از ۲۹ همت در حال انجام است، در زمینه آموزش، پژوهش، درمان و غیره تحولات زیادی رخ داده و امید داریم ماموریت های خود در حوزه فناوری را افزایش دهیم.

محمود بیگلر رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی در منطقه ۱۸ برنامه های متعددی از جمله آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری تعریف شده که به مردم ارایه می شود و فاز اول آن توسط رییس جمهور انجام شد که ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر خواهندشد.

وی اظهارداشت: فاز دوم این پارک علم و فناوری نیز امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و اکنون گنجایش ۵۵ شرکت دانش بنیان را دارد و بزودی ۱۰ هکتار نیز به این پارک اضافه خواهد شد تا میزان استقرار شرکتهای دانش بنیان به ۱۵۰ شرکت برسد.

وی تصریح کرد: فاز سوم این پارک نیز محل استقرار دانشکده فناوریهای پزشکی خواهد بود و امیدواریم سریعتر عملیاتی است.

اشتراک این خبر در :