کیاپرس /معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهمترین اقدام در حوزه فناوری را توسعه زیرساخت‌های فناوری از جمله شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانست و گفت: زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و سازه‌ای به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در پنج طبقه برای پارک علم و فناوری در حوزه سلامت اختصاص یافت که تا ۲ روز آینده به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بیست و چهارمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی امروز یکشنبه سوم دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و پژوهشگران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار و منتخبان این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، دکتر افشین زرقی در این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران و اساتید برگزار شد، افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کاملترین پارک علم وفناوری در حوزه سلامت در سطح کشور خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۲۳ شرکت جذب این پارک شده‌اند. همچنینی نمایشگاه دایمی از تمامی محصولات فناورانه در بخشی از این پارک متمرکز شده است.

وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ علم و فناوری، گفت: در ۱۰ سال اخیر، تمام پازل‌های مورد نیاز برای ارتقای کمی و کیفی فناوری و پژوهش در کنار هم قرارگرفته است؛ شوراها، کمیته‌ها، مراکز رشد، مدیریت‌ها و توسعه آموزش و ترویج فناوری از جمله تکه‌های این پازل هستند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: امروز هفت مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ثبت رسیده و ۲ مرکز رشد فناوری بالینی و فناوری دیجیتال در صف انتظار ثبت هستند. امکان ارتقای تعداد مراکز رشد به ۱۰ مرکز در دانشگاه وجود دارد.

دکتر زرقی از فعالیت ۲۱۰ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، ۲۶۵ محصول تجاری‌سازی شده وارد بازار شده است. تعداد کل محصولات تولید شده توسط شرکت‌ها ۳۷۰ مورد است که ۲۶۵ محصول به بازار ورود پیدا کرده اند.

دکتر زرقی از ۳۶۸ ثبت اختراع داخلی و خارجی در سطح دانشگاه خبر داد و گفت: بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای مارکتینگ محصولات، برگزاری نمایشگاه است. امروز در حاشیه این جشنواره ۴۰ شرکت منتخب دانشگاه محصولات خود را در قالب نمایشگاه عرضه می‌کنند.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی مجازی برای به نمایش گذاشتن محصولات فناورانه راه‌اندازی خواهد شد.

اشتراک این خبر در :