کیاپرس/جلسه گزارش دهی و هماهنگی کمیته پویش ملی سلامت با حضور دکتر پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و نمایندگان معاونت ها، برگزار شد.

به گزارش کیاپرس از وبدا، در این جلسه، دکتر کوروش اعتماد، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری ‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی و دستگاه های ذیربط، اطلاع رسانی و همچنین مکاتبات انجام شده با وزارت کشور و استانداران و فرمانداران، ارائه داد.

تهیه جدول برآورد نیاز گلوکومتر و نوار قندخون دانشگاه ها و مکاتبه با سازمان غذا و دارو، تعیین حجم نمونه به تفکیک دانشگاه ها برای ارزیابی کیفی غربالگری، تشکیل جلسات قرارگاه و کمیته معین و پیگیری مصوبات، تهیه گزارش روزانه غربالگری و درج در سایت وبدا، مکاتبه با بسیج و هلال احمر برای مشارکت در پویش، برگزاری نشست خبری، طراحی چک لیست و برنامه ریزی پایش دانشگاهی و تخصیص اعتبارات نیز از جمله اقدامات انجام شده در این پویش عنوان شد.

به گفته دکتر اعتماد، تاکنون ۲۱ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر در پویش ملی سلامت غربالگری شده و از این تعداد، ۴۳۰ هزار و ۲۲۷ نفر با احتمال ابتلا به فشارخون جدید، ۲۶۷ هزار و ۲۷۷ نفر با احتمال ابتلا به دیابت جدید، ۴ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۸۷ نفر پیش فشارخون بالا و یک میلیون و ۵۶۴ نفر هزار و ۳۶۶ نفر نیز پیش دیابتی، شناسایی شدند.

گفتنی است، دکتر سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در این جلسه بر مشارکت و هماهنگی بین بخشی و افزایش اطلاع رسانی به منظور مشارکت بیشتر مردم، تاکید کرد./

اشتراک این خبر در :