نماینده ولی‌فقیه در مازندران با حضور در دومین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان در دوران کرونا، بر اصلاح تعرفه‌ها، توجه به پرستاران و ماما، و لزوم پاسداری از ارزش‌های دینی و اخلاقی در نظام سلامت تاکید کرد.

وی در این نشست با اشاره به تفاوت معنادار تعرفه‌های دولتی و آزاد، خواستار اصلاح این تعرفه‌ها شد و بر تشدید نظارت‌ها و جلوگیری از دریافت رومیزی و زیرمیزی تاکید کرد.

آیت‌الله محمدی لائینی همچنین بر توجه ویژه به کادر درمان، به‌ویژه پرستاران و ماما، تاکید کرد و گفت: باید حقوق و مطالبات آنان به موقع پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۰ هزار پرستار کم داریم، خواستار اتخاذ تمهیداتی برای جذب پرستاران تحصیلکرده شد.

آیت‌الله لائینی در ادامه با تاکید بر لزوم وجدان کاری در نظام سلامت، گفت: خدمت به مردم یک برکت است و باید شرایط حساس امروز را درنظر گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه مسئولیت در نظام مقدس جمهوری ایران یک فرصت است، گفت: تعلل و کم‌کاری نه تنها به پای نظام پزشکی بلکه به کل نظام گذاشته می‌شود.

آیت‌الله محمدی لائینی همچنین با اشاره به اینکه باید از آه مظلوم ترسید، گفت: از آه خانواده شهدا، جانبازان و فرزندان و همسران شهدا ترسید و یک آه آنان زندگی آدمی را دگرگون خواهد کرد.

وی متذکر شد: شما مدیران وقتی پشت کرسی مدیریت نشسته‌اید خدا را در نظر بگیرید و در برابر خداوند، نظارت، حراست و سازمان‌های مرتبط دارای جایگاه نیست و باید در پیش خود این فرصت را مغتنم بشماریم.

آیت‌الله محمدی لائینی با اظهار اینکه مدیریت حرکت بر روی لبه شمشیر است و خطر سقوط وجود دارد و لذا ارزش‌ها را پاس بدارید، یادآور شد: از شهید بالاتر و مهم‌تر هدف شهید است و لذا باید ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی را پاس بداریم و در راستای خداوند، گام برداریم.

اشتراک این خبر در :