کیاپرس /نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت‏‏، درمان و آموزش پزشکی و دکترمحمد میرزابیگی، رییس کل سازمان نظام پرستاری در محل مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

به گزارش کیاپرس از وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان در نشست با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت و رییس کل سازمان نظام پرستاری ضمن تقدیر و تشکر از خدمات پرستاری، اظهار کرد: حوزه پرستاری یک حوزه تخصصی همراه با دانش فنی است که بخشی از مراقبت از بیماران بر اساس این تخصص صورت می پذیرد.

وی افزود: اجرای تعرفه گذاری نظام پرستاری مطالبه تاریخی پرستاران است که با اجرای برخی از مصوبات آن تا به امروز بخشی از موانع قانونی آن مرتفع شده است.

در ادامه، دکتر سید حمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز، ضمن تقدیر از دیدگاه و نگاه رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حوزه سلامت با رویکرد هم افزایی، حمایت همه جانبه خود را از این قشر زحمتکش، که علاوه بر تسریع در روند بهبود بیماران، نقش موثری در ایجاد امید و نشاط آنان برعهده دارند، اعلام کرده و امیدوار است با هم اندیشی و همکاری دولت و مجلس و با استفاده از سایر ظرفیت های موجود، تداوم حمایت از این قشر صورت پذیرد.

شایان ذکر است در این جلسه، دکتر محمد میرزابیگی، رییس کل سازمان نظام پرستاری گزارش کاملی از وضعیت فعلی تعرفه گذاری حوزه نظام پرستاری را به سمع و نظر اعضای کمیسیون و حاضرین در جلسه رساند.

اشتراک این خبر در :