کیاپرس /رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعرفه‌های نادرست و غیرواقعی موجب سوق برخی از پزشکان به طرف کارهای ناشایست از جمله اخذ زیرمیزی شده است.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، دکتر حسین قناعتی در مراسم بزرگداشت استاد” ناصر کمالیان” که در بیمارستان شریعتی برگزار شد، افزود: تعرفه های پزشکی درست نیست و باید اصلاح شود این اشکال در تعرفه‌ها موجب فساد و اخذ زیرمیزی چند ده میلیونی توسط معدود از پزشکان ناشایست شده است.

وی تاکید کرد که تعرفه‌های ناصحیح باید اصلاح شود و با عده ای نادر از پزشکان که با آبروی جامعه پزشکی بازی می کنند باید برخورد قانونی مناسب انجام گیرد.

وی افزود: در اوایل انقلاب نگاه افراد جامعه و پزشکان، ارایه خدمت مطلوب و انجام وظیفه بوده است به عبارتی همه احساس می کردند که به مردم بدهکاراند و باید به آنان کمک کنند و دوران دفاع مقدس هم با این فرهنگ خدمات ارزنده ای انجام داده اند

وی افزود: فرهنگ ایثار سبب شد که کشور از هجمه های دشمنان، مصون بماند اما این فرهنگ قدری رنگ باخته است که باید به درستی آسیب شناسی شود.

وی گفت؛ پیشرفت های بسیار خوبی در علوم پزشکی رخ داده و موفق شدیم خیلی کارهای بزرگی انجام دهیم که از جمله آن افزایش امید به زندگی در ایران اشاره کرد .

وی ادامه داد: هرچند شاخص های بهداشتی دیگر هم نشان دهنده رشد بسیاری در این زمینه است اما آیا کارهای اشتباه و خطاهایی که در این حوزه رخ داده را نباید رصد کنیم، باید اطبا پیشکسوت اخلاق و انسانیت و بزرگی در جامعه باشند.

وی تاکید کرد: خوشحالیم هنوز استادانی مانند استاد کمالیان حضور دارند، نگاه و توصیه ها و مشی آنها می تواند اثر گذار باشد تا بتوانیم از مشکلات جامعه پزشکی عبور کنیم.

وی افزود: استاد کمالیان همه عمر خود را صرف آموزش، پژوهش و درمان ببماران کرده است و این موضوع جای بسیار قدردانی دارد.

وی ادامه داد: ما با تشکیل این جلسه فقط خواستیم ارادت و مجبت خودمان را به شما نشان دهیم و این کار به هیچ وجه جبران زحمات شما نخواهد شد.

اشتراک این خبر در :