کیاپرس /نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رویکرد ما در همه ابعاد نظام سلامت باید تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، دکتر محمدعلی محسنی بندپی روز چهارسنبه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنگره سالیانه فیزیوتراپی ایران که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: ما طی بیش از ۴۰ سال گذشته قدم های بسیار خوبی در حوزه نظام سلامت برداشتیم، که از جمله آن از ورود پزشکان خارجی دیگر خبری و امیدواریم دیگر هم خبری نباشد.

وی ادامه داد: همچنین از اعزام بیماران به خارج از کشور و از بورسیه های ما در کشورهای دیگر، خبری نیست، و در همه عرصه ها رشد قابل توجهی داشتیم، اما نیازهای امروزه ما متفاوت است و رویکرد بیش از ۴۰ سال گذشته برای رفع نیازهای آینده پاسخگو نیست.

محسنی بندپی افزود: مطالبات برزمین مانده زیادی در حوزه بهداشت و درمان داریم که باید اقدامات جدی جهت رفع ان به عمل آورید.

به گفته وی نیازهای امروز حوزه سلامت متفاوت با گذشته است و مطالبات زیادی داریم. سیاست های ابلاغی درست، دقیق و با نگاه سلامت محور است و باید به طور جدی همه بند ها را اجرا کنیم.

وب بیان کرد: بررسی ها نشان میدهد که ۶۷درصد از توسعه کشورها مربوط به نیروی انسانی است. درچند سال گذشته گامهای خوبی درزمینه توانبخشی و فیزیوتراپی برداشته شده است. برگزاری دوره دکترای حرفه ای به تصویب رسیده است.

محسنی بندپی ادامه داد: کالای سلامت ارزان ترین کالا در کشور که قابل دسترسی مردم است پوشش بیمه خدمات درمانی موضوع مهمی است پوشش بیمه پایه توانبخشی برای سالیان قبل است.

او ادامه داد: سهم مردم از سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد اما مردم بیشتر از این در سلامت از جیب هزینه می پردازند. در برخی ار کشورها هزینه های سلامت بسیار بالا است اما پرداختی مردم در این حوزه صفر است و بیمه ها این هزینه ها را پرداخت می کنند.

محسنی بند پی ادامه داد: با توجه به پدیده سالمندی و بیماری های مختلف نقش فیزیوتراپی بیشتر از گذشته برهمگان به اثبات رسیده است.

 

اشتراک این خبر در :