کیاپرس /متخصص اورولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از فاکتورهای هشدار دهنده سرطان مثانه نیز می توان به وجود علائم خون در ادرار و تکرر ادرار اشاره کرد که توسط تیم درمان قابل بررسی است.

دکتر حمیدرضا قربانی، در گفتگو با وب دا افزود: تکرر ادرار و کاهش فشار ادرار مهمترین علائم بزرگی خوش خیم و بدخیم  پروستات است.

وی با اشاره به اینکه وجود خون در ادرار نیاز به بررسی کامل و دقیق دارد تا مشخص شود که فرد سابقه دفع سنگ کلیه ندارد، گفت: اگر بتوانیم بیماری را به موقع تشخیص دهیم بیمار می تواند زندگی عادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اغلب تومورها اگر در زمان مناسب تشخیص داده شوند  و درمان مناسبی برای آنها صورت گیرد، احتمال موفقیت و افزایش طول عمر بیمار وجود دارد، خاطر نشان کرد:  سه تومور مثانه، پروستات و بیضه  از جمله سرطان هایی هستند که با وجود تشخیص به موقع و مناسب آن، درمان های موفقیت آمیزی برای این بیماریها وجود دارد. 

وی بیان داشت: مصرف سیگار و تماسهای شغلی با ترکیبات شیمیائی رنگ، چرم سازی و لاستیک و ترکیبات بنزن  در ابتلا به سرطان مثانه نقش تعیین کننده ای دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خصوص بیماری سرطان پروستات اگر بیماری در مراحل اولیه شناسایی شود می توان درمان مناسبی برای آن در نظر گرفت، گفت: غربالگری سرطان پروستات برای مردان سن بالای ۵۰ سال و زیر ٧۵ سال توصیه می شود اما در گاید لاین های آموزشی غربالگری در این خصوص امری اختیاری و براساس خواسته بیمار انجام می شود.

دکتر قربانی با بیان اینکه اکثر سرطان های پروستات، سرطان های کم خطری هستند که اگر به موقع تشخیص داده شوند می توان تا بروز شواهدی مبنی بر پیشرفت بیماری روند درمان را متوقف کرد، گفت: درمان های بسیار مؤثر و خوبی برای سرطان پروستات وجود دارد  البته اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود.

اشتراک این خبر در :