تغذیه برای کل بدن مهم است و مواد غذایی که مصرف می‌کنیم می‌ توانند منجر به بهبود دید ما شود.

به گزارش ایسنا، طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO)، همان رژیم غذایی که برای قلب و سایر اعضای بدن شما مفید است به سلامت چشمان شما نیز کمک می کند.

دکتر «ربکا تیلور»، یک چشم پزشک در مقاله ای در وب سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا گفت: برخی مواد مغذی به طور کلی چشم را سالم نگه می دارند و برخی از آنها خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کاهش می دهند.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا پیشنهاد می کند سبزیجات و میوه های نارنجی رنگ حاوی ویتامین A را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تیلور اشاره کرد که هویج منبع شناخته شده ای از ویتامین A است اما سیب زمینی شیرین ویتامین A بیشتری را برای بدن فراهم می کند.

گرمک و زردآلو نیز منابع خوبی هستند. آنتی اکسیدان ویتامین C نیز برای سلامت چشم بسیار مهم است.

در حالی که غذاهای سرخ شده، دود تنباکو و پرتوهای خورشید می توانند رادیکال های آزاد تولید کنند – مولکول هایی که به سلول ها آسیب می رسانند و آنها را می کشند – وظیفه ویتامین C ترمیم و رشد سلول های جدید است.

منابع خوب برای دریافت این ویتامین در پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو، هلو، فلفل دلمه ای قرمز، گوجه فرنگی و توت فرنگی وجود دارد.

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، آنتی اکسیدان دیگری به نام ویتامین E است که سلول های چشم را سالم نگه می دارد. می توان این ویتامین را در آووکادو، بادام و تخمه آفتابگردان پیدا کرد.

همچنین خوردن ماهی های آب سرد حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز مفید است. آنها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی در مراحل بعدی زندگی هم کمک کنند.

تیلور گفت: امگا ۳ برای عملکرد اشک مفید است، بنابراین خوردن ماهی ممکن است به افرادی که دچار خشکی چشم هستند، کمک کند.

اشتراک این خبر در :