کیاپرس /کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: چاقی می‌تواند خطر بروز بیماری‌های جسمی و روحی را مانند؛ دیابت نوع ۲، کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، زانودرد، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و… را افزایش دهد.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پریسا قلی خانی تأکید کرد: داشتن رژیم غذایی مناسب، برنامه ورزشی منظم و سبک زندگی سالم در پیشگیری از چاقی و داشتن وزن مناسب اهمیت بالایی دارد.

قلی خانی، ورزش را عامل مهمی در کاهش وزن عنوان و تصریح کرد: ورزش از طریق مختلف در کاهش وزن نقش دارد ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن آهسته یا دوچرخه‌سواری، به‌ویژه زمانی که با شدت کم تا متوسط و برای حداقل ۳۰ دقیقه انجام می‌شوند، می‌توانند در یک جلسه به کالری سوزی قابل‌توجهی منجر شوند.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: مهم‌ترین دلیل اضافه‌وزن و چاقی عدم تعادل بین کالری دریافتی و مصرفی است.

پریسا قلی خانی تصریح کرد: چاقی و اضافه‌وزن همان چربی‌های اضافه‌ای است که دور شکم، پهلو، ران و باسن تشکیل می‌شوند، وقتی ذخایر چربی بدن بیش‌ازحد طبیعی می‌شود، با این بیماری مواجه می‌شوید.

وی افزود: تغذیه نامناسب در دوران نوزادی و بلوغ، باعث افزایش تعداد سلول‌های چربی در بدن می‌شود، متأسفانه در این مقطع از زندگی، برای کاهش تعداد سلول‌های چربی، برنامه‌ریزی مناسبی وجود ندارد و نوزاد چاق به نوجوان چاق و نوجوان چاق به بزرگ‌سال چاق، تبدیل خواهد شد.

اشتراک این خبر در :