کیاپرس/فوق تخصص جراحی قلب و عروق اظهار داشت: مردم وقتی علائم بیماری قلبی مانند درد سینه پیدا می کنند توصیه می کنیم آن را جدی بگیرند و به هیچ وجه خوددرمانی نکنند.

دکتر سید خلیل فروزان نیا افزود: وقتی گرفتگی رگ قلب پیدا می کنید ممکن است تنها علامت اش سنگینی و درد سینه باشد.

وی ادامه داد: تنگی نفس، درد سینه، سردرد و درد شکم، علائم یک بیماری هستند و خودشان بیماری نیستند.

فروزان نیا بیان داشت: کسی که درد سینه می گیرد فکر می کند که بیماری شان درد سینه است و اغلب آنها اقدام به درمان خانگی می کنند.

وی ادامه داد: معمولا درمانهای خانگی بدون تشخیص صحیح، اقدام به درمان آن می کنند و آنها فقط زمان را برای درمان اصولی و صحیح از دست می دهند.

وی بیان داشت: وقتی فردی علائم یک بیماری مانند قلبی را دارد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان داشت: برخی مواقع برای بیماری های قلبی، حتی زمان نیم ساعت هم بسیار مهم و حیاتی است یعنی اگر فردی درد سینه دارد، بموقع به پزشک مراجعه کنند، می شود با اقداماتی مانند آنژیوگرافی یا بالن، خیلی از مشکلاتش را کم کرد.

وی افزود: اگر این افراد با تاخیر مراجعه کنند ممکن است در معرض آسیب هایی مانند سکته قلبی قرار گیرند.

وی افزود: پزشک باید اول فرد بیمار را به دقت معاینه کند و نباید قبل از معاینه، اقدام به کارهایی مانند اکو، تست یا نوار قلب انجام دهند.

وی افزود: در زمان معاینه یکسری علائم از فرد بیمار بیان می شود و یکسری نشانه ها را پزشک در هنگام معاینه متوجه می شود، به عبارتی پزشک با علائم و نشانه ها، یکسری اولویت برای تشخیص صحیح بیماری را تعیین می کند.

وی افزود: برای اینکه علائم و نشانه ها پزشک را به تشخیص صحیح برساند، می تواند از ابزارهای تشخیصی استفاده کند، به عبارتی در این مرحله می تواند از نوار قلب یا اکو بهره بگیرد.

به گزارش کیاپرس از برنامه طبیب، وی ادامه داد: نوار قلب و آزمایش خون اولین اقدام تشخیصی است و براساس نتایج آنها، اقدامات درمانی بعدی را انجام می گیرد.

اشتراک این خبر در :