استاندار مازندران در نشست با اعضاي شوراي اسلامي استان، با اشاره به اين كه شوراها مي توانند به عنوان بازوان پرتوان بخش هاي مختلف فرهنگي و اقتصادي، ايفاي نقش كنند، ياد آور شد: استانداري مازندران، جايگاه ويژه اي براي شوراها ي اسلامي قايل است و به نقش والاي اين نهاد مردمي در توسعه استان اعتقاد دارد.

به گزارش  کیاپرس به نقل از  استانداري، ربيع فلاح جلودار، با اعلام اين كه سال 93، سر آغاز حركت هاي بزرگ اقتصادي و فرهنگي در استان خواهد بود، گفت: همه با هم با عزم ملي و مديريت جهادي و با هم افزايي و همبستگي براي حل مشكلات و موانع توسعه مازندران گام برداريم.
وي خاطر نشان كرد: در مدت حضورم در استان، سعي نموده ام به دور از حاشيه ها، در ميدان عمل و در كنار مردم شهرها و روستاهاي مناطق مختلف حضور يابم و از نزديك به مشكلات آنان گوش فرا دهم و معتقدم كه مي توان با تلاش و همبستگي مسايل استان را ساماندهي نمود.
استاندار با بيان اين كه مازندران عليرغم برخورداري از منابع آب، در بهره گيري از اين نعمت خدادادي كم بهره است، بيان داشت: مهار و مديريت منابع آب از اولويت هاي مهم استان است و به صورت مستمر اين مهم را دنبال مي نماييم.
فلاح بر تعامل شوراهاي اسلامي با دستگاه هاي اجرايي در موضوع مهار آب و تغيير غير مجاز كاربري اراضي در استان تاكيد كرد و اظهار داشت: در آينده نزديك احكام صادر شده در خصوص تغيير غير مجاز كاربري اراضي، اجرايي و با متخلفين به شدت برخورد خواهد شد.
استاندار از تشكيل شورايي به منظور مقابله با ساخت و سازهاي غير مجاز ساحلي در 11 خرداد ماه امسال به خبر داد و ياد آور شد: 82 طرح منسجم و هماهنگ ساماندهي دريا با مسووليت فرمانداران در استان در حال خدمات دهي به هموطنان است كه شوراها در اين راستا نيز مي توانند فرمانداري ها را ياري رسانند.
وي با بيان اين كه در مازندران، فرصت ها و ظرفيت هاي اشتغال فراواني وجود دارد، اذعان داشت: شوراها مي بايست با شناسايي فرصت هاي شغلي در روستاها، به اعتلاي كار و كار آفريني در اين مناطق اقدام نمايند.
استاندار با اعلام اين كه در درياي خزر به عنوان يك استخر بزرگ توليد ماهيان مختلف و در نزديك به 400 هزار هكتار از زمين هاي كم بازده ي قابل كشت استان، فرصت هاي شغلي  بسيار مطلوبي وجود دارد، تصريح كرد: بايد با شناسايي و تبديل منابع و امكانات بالقوه، زمينه شكوفايي بالفعل اشتغال در مازندران را فراهم نمود.
علي نبيان، معاون عمراني استاندار نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه فلسفه وجودي شوراها، تلاش براي توسعه كشور است، گفت: شوراها بايد پس از شناسايي موانع و مشكلات، راهبردهاي اصولي و علمي برون رفت از مسايل را ارايه نمايند.
وي بر مديريت درست و منطقي منابع در جهت اعتلاي مازندران تاكيد كرد و عنوان داشت: شورا مي تواند در مسير شكوفايي مازندران، نقش ويژه اي ايفا نمايد.
در اين جلسه افراشته، رييس شوراي اسلامي استان به ارايه گزارش پرداخت و 10 تن از اعضاي شوراي اسلامي مازندران نيز هريك به ارايه ديدگاه هاي خود پرداختند.
در پايان اين نشست، استاندار مازندران در ديدارهاي فردي با اعضاي شوراهاي اسلامي استان،ضمن شنيدن نقطه نظرات و ديدگاه هاي هر يك از آنان، در جهت رفع برخي مسايل دستوراتي را صادر نمود.

 

اشتراک این خبر در :