اختصاصی – کیاپرس /رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیماری کرونا تمام شدنی نیست، گفت: پیش بینی می شود کرونا در سال ۲۰۲۴ میلادی به یک بیماری اندمیک یعنی بیماری بومی تبدیل می شود.

دکتر داود یادگاری نیا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این بیماری از این سال به بعد، ممکن است در سالی تشدید پیدا کند و افراد بیشتری را درگیر کند و در سالی هم افراد کمتری را مبتلا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش پیدا می کند؟ گفت: به مرور مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا کاهش پیدا می کند.

وی؛ پیشرفت های علمی در دنیا؛ افزایش آگاهی مردم؛ آگاهی بیشتر پزشکان نسبت به بیماری و تهیه واکسن ها از مهمترین عوامل کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا اعلام کرد.

متخصص عفونی بیان داشت: ایمنی نسبی در مورد این بیماری بوجود آمده لذا بعید به نظر می رسد که یک سوش جدیدی رخ دهد که بدن هیچگونه مقاومتی نسبت به آن نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شدت بیماری مانند دوره های شدید کرونا شبیه دلتا ایجاد نخواهد شد، افزود: به نظر می رسد همین روند فعلی که فرم های خفیف تر است ادامه پیدا خواهد کرد.

یادگاری نیا افزود: ممکن است شاهد جهش هایی در این بیماری باشیم اما این جهش ها به احتمال فراوان، خفیف تر خواهند بود.

اشتراک این خبر در :