کیاپرس / مازندران معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در پاسخ به خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره دمای بیش از ۴۵ درجه ای در مازندران گفت: دمای هوا در مناطق غربی استان ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و مناطق مرکزی دمای ۳۹ و مناطق شرقی و گلوگاه به دلیل اینکه استان گلستان دمای ۴۳ درجه ای خواهد داشت، گرمای نزدیک به ۴۰ درجه‌ای را تجربه خواهند کرد و دمای بیش از ۴۵ درجه ای گفته شده در فضای مجازی مربوط به مازندران نیست.

کیاپرس از ایسنا احمد اسدی در گفت‌وگویی، دو عامل تقویت ارتفاع جنبی قاره‌ای و استقرار جریانات جنوبی و تقویت الگوی تابستانه را از عوامل افزایش دمای هوا در چند روز آینده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سامانه گرم تا روز دوشنبه در استان مستقر خواهد بود.

وی افزود: دمای هوای ساری در حال حاضر ۳۴ درجه است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است  و قائمشهر نیز با افزایش ۳ درجه‌ای دما به ۳۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

اسدی توصیه و هشدار هواشناسی را برای بخش کشاورزی دامداران مرغداران حائز اهمیت دانست و گفت ضروری است کشاورزان با توجه به گرمای هوا و برداشت گندم از آتش زدن کاه و کلش در مزارع خودداری کنند تا آتش تسری پیدا نکند.

اشتراک این خبر در :