اختصاصی – کیاپرس /مدیرعامل شرکت دانش بنیان آرگون مدیکال گفت: کیفیت و قیمت رقابتی کالاهای ما توانسته رقبای خارجی را از بازار داخلی کنار بزند.

صدرا سپهری در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: کالاهای ما مورد استقبال بازار واقع شده و سهم عمده ای از بازار داخل را با حضور نمونه های وارداتی، توانستیم به دست آوردیم.

وی ادامه داد: در صورت حضور در بازار بین المللی؛ کیفیت و قیمت رقابتی کالاهای ما هم سبب می شود تا مورد استقبال خوب مشتریان خارجی قرار گیریم.

وی ظرفیت تولید این شرکت را بعد از سه سال بیش از ۵۰ دستگاه در ماه اعلام کرد و گفت: می توانیم نیاز بازار داخل کشور را به طور کامل تامین کنیم.

سپهری بیان داشت: برآورد می شود حدود سالانه حدود ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در این زمینه داشته باشیم.

تمرکز ما بر ترمیم ضایعات پوستی؛ حذف موهای زائد؛ درمان زخم های سطحی است

وی اظهارداشت: درحال حاضر دستگاه های لیزر تولیدی ما تمرکز بر ترمیم ضایعات پوستی؛ حذف موهای زائد؛ درمان زخم های سطحی دارد. دستگاه لیزهای تهاجمی تر در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارند و در حال ساخت اینگونه دستگاه های لیزری هستیم.

سپهری افرود: ما در حوزه تولید تجهیزات پزشکی با محوریت پوست؛ مو؛ زیبایی و ترمیمی فعالیت می کنیم.

وی ادامه داد: با کمتر از سه سال فعالیت توانستیم مجوزهای لازم در زمینه های تجهیزات پزشکی را کسب کنیم.

سپهری بیان داشت: در روز اول نمایشگاه ایران هلث( ۶ خرداد ماه) با استقبال هیات های خارجی مواجه شدیم.

اولویت ما تامین نیازهای داخلی است

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون صادراتی داشتید؟ گفت: اولویت ما تامین نیازهای داخلی است به عبارتی اولویت اول ما؛ هموطنان هستند که با قیمت مناسب؛ کالای با کیفیتی در اختیار آنان قرار گیرند.

وی افزود: همچنین قبل از اینکه وارد بازار بین المللی شویم باید خدمات پس از فروش و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

سپهری گفت: تیم های پژوهشی ما در زمینه صادرات در حال تحقیق هستند و کشورهای حوزه قفقاز و شام را مد نظر دارند.

وی افزود: من جز تولیدکنندگانی هستم که مخالفتی با واردات محصولات ندارم؛ اما محصولات با کیفیت ما باید بتواند با این کالاها رقابت کند و آنها را کنار برند.

سپهری افزود: اگر به شکل دستوری واردات محدود یا ممنوع شود؛ محصولات ما شاید توان رقابتی را از دست می دهند، به عبارتی شاید تولید کنندگان انگیزه خود را از دست بدهند.

وی تاکید کرد که با واردات؛ مصرف کننده با اطمینان خاطر و رضایت قلبی نسبت به خرید کالای با کیفیت ایرانی اقدام می کنند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ۱۴۰۲ ” ایران هلث” از ۶ تا ۹ خرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

اشتراک این خبر در :