ماجرای یک اغذیه فروش؛ مهربان باش، تخفیف بگیر!

image_pdfimage_print

مشتری‌های یک اغذیه فروشی در آلمان اگر مهربان باشند و رفتارشان دوستانه باشد، می توانند تخفیف بگیرند.

خبرگزاری آلمان از فرانکفورت گزارش داد، صاحب این مغازه، خوراکی‌ها را با قیمت‌هایی عرضه می‌کند که به میزبان مودب بودن مشتری در دادن سفارشات بستگی دارد.

قیمت یک فنجان قهوه 10 دلار است، اما اگر هنگام سفارش در پیشخوان این مغازه واقع در شهر اشتوتگارت در جنوب غرب آلمان مودبانه بگویید” قهوه لطفا” می‌توانید برای هر فنجان فقط 3 دلار بپردازید.

کارستن هندریکز که رستوران کانتینشن را اداره می‌کند، با لبخند می‌گوید: برخی مشتری‌ها به شکل مبالغه آمیزی مودب هستند و از من تقاضای تخفیف بیشتری می کنند.

هندریکز می‌گوید که این سیاست قیمت گذاری فقط برای تفریح است و او هرگز یک آدم عبوس خسیس را مجبور نکرده که 10 دلار بپردازد.

او این ایده را از رستوران “لا پتیت سیرا” در شهر نیس واقع در جنوب فرانسه الهام گرفته است. این رستوران فرانسوی که صاحبش به مشتریان درباره رفتار زشت و بی‌ادبانه هشدار می‌دهد، در میان گردشگران مشهور و محبوب شده است.

ح.م

این سایت توسط سید حسن موسوی کیاسری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های خبری فعالیت می کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo