کیاپرس  : معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار فارس از پیگیری اجرای ملی برنامه پزشک خانواده از سوی دولت و وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش کیاپرس به نقل از وبدا، دکتر «حسین فرشیدی» در ادامه سفر به شیراز، با استاندار فارس و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرد.
وی اظهار کرد: تجربیات استان های فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده برای ملی شدن این برنامه مورد استفاده قرار می گیرد اما این امر نیازمند تقویت برنامه و رفع چالش های آن است.
دکتر فرشیدی افزود: برای ملی شدن برنامه پزشک خانواده باید زیرساخت های لازم فراهم و تقویت شود که مهمترین آن موضوع تامین اعتبار و رفع دغدغه های پزشکان و مراقبان سلامت است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: مراقبان سلامت پا به پای پزشکان خانواده در حال ارایه خدمت سلامت به جمعیت تحت پوشش هستند.
اجرای ملی برنامه پزشک خانواده، نیاز به عزم و اراده جدی دارد
استاندار فارس نیز در این نشست اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح ملی را نیازمند عزم و اراده جدی دانست و گفت: تقویت نظام سلامت نیازمند اجرای نظام ارجاع و راهکار آن اجرای برنامه پزشک خانواده است.
دکتر «محمدهادی ایمانیه» اظهار کرد: از جمله مسایل تاثیرگذار در این زمینه، تامین اعتبار و رفع دغدغه های پزشکان خانواده و مراقبان سلامت است که موجب تشویق و افزایش انگیزه آنان می شود.
وی ارایه خدمات سلامت ‌به نیازمندان در مناطق محروم کشور را از افتخارات دولت و نظام سلامت برشمرد و گفت: تنها راه نجات سلامت کشور اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است.
استاندار فارس همچنین بر ارتقای جایگاه پزشکان خانواده و رفع دغدغه‌های مراقبان سلامت با توجه به نقش ارزنده آنان در نظام سلامت تاکید کرد.
دکتر «مصطفی رضایی» رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز در این نشست توضیحاتی در خصوص مهمترین چالش های اجرای برنامه پزشک خانواده، اهمیت همکاری بیش از پیش سازمان های بیمه‌گر و پیش بینی منابع و اعتبار لازم برای این برنامه ارایه داد و گفت: امیدواریم با فراهم سازی زیرساخت ها و تامین اعتبارات لازم، فاز نخست برنامه پزشک خانواده در کشور اجرا شود.
دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح ملی را نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان کشوری دانست و گفت: باید چالش های برنامه پزشک خانواده بررسی و رفع شود تا به صورت صحیح و منطقی در سطح ملی اجرا شود.

اشتراک این خبر در :