نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: ربیع فلاح استاندار فعلی مازندران با گذشت شش ماه هیچ برنامه‌ای برای توسعه استان ندارد.

سیدرمضان شجاعی کیاسری پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در ساری با اشاره به نقش اساسی رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی مردم نسبت به عملکرد مسئولان اظهار کرد: حلقه واسط مردم و مدیران برای شفاف‌سازی واقعیت‌های جامعه رسانه‌ها هستند.

وی افزود: رسانه‌ها نقش موثری در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی آحاد جامعه دارند و باید با شفاف‌سازی نسبت به رصد موضوعات جامعه اقدام کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری که صدا در سیما در برنامه‌ زنده تلویزیونی با محدودیت‌هایی از سوی دولت و افراد ذی‌نفوذ مواجه شده است است افزود: صدا و سیما معیارها و ضوابط خاصی در پخش و تولید برنامه‌ها دارد. نگاه‌ها در جامعه به صورتی بوده که بخشی تصور سیاسی نسبت به برنامه‌های صدا و سیما دارند.

وی افزود: فشارها به صدا و سیما برای گرفتن امتیازات بیشتر از سوی دولت است.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی کمک کننده اهداف دولت بوده و جزیزه مستقلی نیست تصریح کرد: دولت زمانی می‌تواند در خدمت‌رسانی و بیان عملکرد خود به جامعه موفق باشد که بتواند با رسانه ملی و سایر رسانه‌ها تعامل داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی فاکتورهایی برای پخش زنده برنامه‌های تلویزیونی نظیر مصاحبه با مسئولان ارشد نظام دارد، تصریح کرد: باید جلوی دعواهای کوچه و بازاری بین برخی‌ها میان دولت با رسانه ملی گرفته شود تا فضای مودت و همکاری بیش از گذشته بین صدا و سیما و دولت برقرار شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان کمک کار حوزه انتخابیه خود هستند و در راستای وظایف قانونی و برای تامین نیازهای مردم منطقه از مسئولیان عالی‌رتبه کشور نظیر وزرا و روسای سازمانها کمک می‌گیرند تصریح کرد: اگر نماینده‌ای‌ وزیری را برای تامین مطالبه مردم به مجلس فراخواند به معنای این نیست که اقدام نماینده سیاسی است و می‌خواهند کارنامه دولت را خدشه‌دار کند.

وی بیان کرد اگر نماینده در راستای تامین آنچه غیر از مطالبه مردم بخواهد از وزیر درخواستی داشته باشد این امر پذیرفتنی نیست و در چارچوب وظایف نمایندگی خلاصه نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران و نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه برخی در جامعه و از طریق سایت‌های خبری در دولت گذشته بنده را سلطان عزل و نصب‌ها در استان می‌دانستند تصریح کرد: در گذشته و اکنون بنده هیچ دخالتی در عزل و نصب‌های استانی و شهرستانی نداشته و ندارم چرا که معتقدم قوه مجریه باید مستقل باشد و به ایفای نقش خود بپردازد.

شجاعی افزود: متاسفانه در برخی استانها نظیر مازندران، عده‌ای با انتصاب‌های غیرکارشناسی و به بهانه ابراز محبت به نیروهای ستادی خود در استان آنان را به عنوان مسئولان استانی و شهرستانی منصوب می‌کنند که این با ادبیات و منطق دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه دولت روحانی دولت اصلاح‌طلبان نیست ولی برخی اصلاح‌طلب‌های تندرو در مازندران می‌خواهند استان را با عزل و نصب‌های نیروهای خود به بیراهه بکشانند و استاندار را در تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر اینکه روحانی همواره در شعارهای خود استفاده از نیروهای معتدل برای خدمت به مردم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است افزود: متاسفانه در مازندران عکس این موضوع اتفاق افتاده و خلاف سیاست‌های روحانی اجرایی شده است به این معنا که بسیاری از تندروهای اصلاح‌طلب اکنون در مسند تصمیم‌گیری‌های دولتی قرار دارند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بارش برف و بوران در هفته گذشته در غرب مازندران افزود: از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان کمیسیون عمران برای بررسی میزان خسارات به منطقه اعزام شده بودند که گزارش بازدید این افراد به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی رسیده است و مجلس با همکاری دولت قصد دارد کمک‌های خوبی به آسیب‌دیدگان غرب مازندران صورت دهد.

وی بیان کرد: برای این منظور معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور هفته گذشته دو بار به مازندران سفر کرده و قول اختصاص تسهیلات بالا و کمک‌های بلاعوض به مردم حادثه دیده غرب مازندران و سیل‌زده سال گذشته شرق مازندران داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دولت در سال 93 بودجه خبرگزاری‌ها را کاهش داده و بودجه برخی از خبرگزاری‌ها را قطع کرده است، اظهار کرد: بنده در کمیسیون تلفیق و فرهنگی با همکاری مسئولان دولت این موضوع را اصلاح کرده و اعتبارات کاهش یافته برخی خبرگزاری‌ها را افزایش دادیم.

شجاعی کیاسری با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشور در سال 93، 300 میلیارد تومان افزایش یافته یعنی از 6 هزار به 6300 میلیارد تومان رسیده است گفت: علی‌رغم تورم 35 درصدی بودجه فرهنگی کشور کافی نیست.

وی با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها نظیر میراث فرهنگی افزایش بودجه را برای سال 93 شاهد خواهیم بود تصریح کرد:‌متاسفانه در حوزه تربیت بدنی و ورزش بودجه کشور در سال 93 حدود 30 درصد کاهش داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت بودجه‌ای کشور در سال 93 بهتر از سال 92 نخواهد بود افزود: با گذشت 11 ماه از سال تنها 20 درصد بودجه سال 92 کشور محقق شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیر کل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مدیری موفق و با انگیزه است افزود: تاکنون از سوی مسئولان ارشد استان فردی جایگزین وی معرفی نشده چرا که وی دارای کارنامه موفقی در حوزه فرهنگ و هنر نیز در سال‌های اخیر بوده است.

شجاعی با بیان اینکه نباید بازار انتصاب مدیران ساروی، بابلی، آملی و بهشهری در استان باب شود، افزود: مهم این است که مدیر باید دارای عملکرد قوی و مثبتی باشد و اگر مدیر ساروی ضعیف باشد باید تغییر یابد. ولی اگر هدف مسئولان استان تغییر مدیر قوی ساروی یا هر شهر دیگری برای انتصاب مدیر غیرساروی نظیر بابلی و آملی باشد کار بسیار اشتباهی است و نمایندگان استان این اقدام ناخوشایند را جایز نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران در روزهای نخست فعالیت خود قول داد طی دو سال مازندران را به جایگاه توسعه یافته خود برساند افزود: با گذشت شش ماه از تصدی وی در این مسئولیت هنوز هیچ برنامه توسعه‌ای از سوی استاندار و مدیران زیرمجموعه وی ندیدیم.

شجاعی نماینده ساری

شجاعی نماینده ساری

شجاعی با بیان اینکه مازندران دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بکری در استان است گفت: علی‌رغم اینکه 5 استاندار از چشمه آب معدنی سورت چهاردانگه ساری بازدید کردند هیچ اقدامی برای توسعه زیرساخت این جاذبه بکر طبیعی بین‌المللی صورت ندادند و هر روز این مکان گردشگری رو به تخریب رفته است.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی و منابع طبیعی باید هر چه سریعتر نسبت به توسعه زیرساخت و نگهداری مناسب این چشمه طبیعت‌گردی جهان و منطقه اقدام کنند.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پایان اقدام رسانه ملی در فروش آنتن به شرکت‌های خصوصی را نادرست دانست و گفت: این اقدام سبب می‌شود تا اعتماد رسانه در جامعه کاهش یابد.

وی بیان کرد: البته روند اعتبار پرداختی به صدا و سیما در سالهای اخیر از سوی دولت معکوس شده بنابر این صدا و سیما مجبور است برای تامین نیازهای خود آگهی‌های بازرگانی و به عبارتی فروش آنتن اقدام کند./ تسنیم

اشتراک این خبر در :