ورود جدی رسانههای رسمی به طرحهای کارشناسی مانند طرح مازندران پاک،راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری ازجمله مطالبات استاندار مازندران بود

کیا پرس : رئیس شورای اطلاع رسانی استان بر ضرورت بازگویی واقعیتها برای مردم با نگاه کارشناسی و دوراندیشانه تاکید کرد و گفت: باید در هر فعالیتی، منافع عامه و جامعه بر منافع شخصی و غرض ورزی ها از هر نوع آن رحجان یابد.

احمد حسین زادگان در دیدار مدیر و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازندران، افزود: نگاه رسانههای رسمی به مقوله اطلاع رسانی به جامعه به خاطر برخورداری از بدنه متخصص و با تجربه همه جانبه و دور اندیشانه است و این نگاه میتواند برای مدیران نقش مشاورهای مفیدی داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران، خواستار نقش آفرینی بیشتر این رسانه ها با بهره گیری از ابزارها و فناوریهای روز رسانهای شد و افزود: در فضای امروز رسانه که نقش شبکه های اجتماعی پررنگ شده است، خلاء تولید محتواهای مؤثر بی طرفانه بیشتر از هر زمانی مشهود شده است و این رسانه های رسمی که میتوانند با نگاه حرفهای و دور اندیشانه نسبت به تولید و توزیع چنین محتواهایی اقدام کنند.
حسین زادگان گفت: امروز در شبکههای اجتماعی با استفاده از ابزارهای روز، اخبار و محتواهایی با اهداف شخصی و بدون در نظر گرفتن خواست و منافع مردم تولید، منتشر و تحلیل میشود که نتیجه آن برای جامعه بویژه توسعه پایدار آسیب زاست.
وی بر ضرورت بازگویی واقعیتها برای مردم با نگاه کارشناسی و دوراندیشانه تاکید کرد و گفت: نگاه ما در مجموعه استانداری به رسانهها نه تنها ایجاد محدودیت و مشکل برایشان در اطلاع رسانی نیست، بلکه معتقدیم که مدیران و روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید در این زمینه تسهیلگر باشند ولی در همه این موارد باید منافع عامه و جامعه بر منافع شخصی و غرض ورزی ها از هر نوع آن رحجان یابد.
حسین زادگان حل مشکلات کشور از جمله مازندران را نیازمند آوردن مردم به صحنه دانست و تاکید کرد: این کار را رسانههای رسمی میتوانند با توان تخصصی و نگاه کارشناسی خود انجام دهند و وقتی مردم وارد صحنه شوند، هیچ مشکلی لاینحل نخواهد ماند.
نماینده عالی دولت در مازندران خواستار بهره گیری مدیران دستگاههای اجرایی از ظرفیت کارشناسی و تخصصی رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم و آوردن آنها به صحنه برای حل مشکلات شد.
** میتوان تنها با کشاورزی مازندران را به توسعه رساند
حسین زادگان در این نشست از توسعه و بالندگی مازندران به عنوان مهمترین دغدغه اش در سمت نماینده عالی دولت یاد کرد و اظهار داشت: مازندران آنقدر ظرفیتهای استفاده نشده و خالی دارد که میتوان با وجود همه مشکلات بیرونی این استان را با همین کشاورزی به توسعه رساند و لازمه این کار کیفی سازی است و در این مسیر باید مردم پای کار باشند و بدون حضور مردم هیچ موفقیتی امکان پذیر نیست.
وی شعاردادن و شعارگرایی را خط قرمزش در ارائه برنامه و امور اجرایی استان برشمرد و گفت: واقعیت این است که شعار دادن دیگر بس است و مردم کار و عمل میخواهند و دیگر با شعار و وعده و وعید همراهی نخواهند کرد.
استاندار مازندران تاکید کرد: برای اقدام عملی و آوردن مردم در صحنه عمل، نیاز است رسانههایی امین، آگاهی سازی دقیق داشته باشند. مردم حق دارند تمام فعالیتهای مدیران را نظاره کرده و از آن مطلع باشند. رسانهها این کار را بهتر از هر دستگاه دیگری انجام میدهند.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مشکلات استان جدی است، از مردم خواست، پویشهایی همچون مازندران پاک را جدی بگیرند.
حسین زادگان گفت: استان مازندران بیش از این تحمل ناملایمتی را ندارد و در این زمینه همه مازندرانیها و ایرانیها باید نسبت به وضعیت مازندران دغدغه داشته باشند و رسانهها نباید موضوع مازندران پاک را در حد یک خبر ببینند و باید دائماً آن را مطالبه کنند.
استاندار مازندران خواستار ورود جدی رسانههای رسمی به طرحهای کارشناسی مانند طرح مازندران پاک، راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری، خارج کردن استان از وضعیت نامناسب کنونی در بخشهای مختلف از جمله محیط زیست شد و تاکید کرد: باید مطالبه گری کنید و اینگونه طرحها را و طرحهایی را که فکر میکنید برای استان مفید است به خواسته و مطالبه عمومی تبدیل کنید و زمانی که موضوعی به مطالبه عمومی تبدیل شود و خود مردم وارد صحنه گردند، مشکلات حل میشود.
وی پرهیز از تنش در جامعه را خط قرمز دانست و تاکید کرد: به طور قطع نگاه کردن به مسائل و مشکلات از زاویه دید منافع عامه، گفتن حقایق به مردم و درخواست کمک از آنان میتواند مفید و کارساز باشد در حالی که خلط مبحث، نگاه غیرکارشناسی و جناحی و سیاسی و یا غرض ورزی شخصی میتواند سبب ایجاد تشنج و تشویش اذهان عمومی شود.