مساوی بودن تعداد خودروهای ایران و ترکیه با مصرف سوخت ده برابری ایران در مقابل ترکیه

توسط ح.م · منتشر شده · بروزرسانی شده
در کشور پرجمعیت چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون نفر (آمار سال ۲۰۱۷) حدود ۴۶۸ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف میشود. به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، ۰.۳۴ لیتر بنزین در چین مصرف میشود.
در کشور ترکیه با جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون نفر، روزانه ۸ میلیون و ۲۶۸ هزار لیتر بنزین مصرف میشود. به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، ۰.۱ لیتر بنزین در ترکیه مصرف میشود.
مقایسه مصرف بنزین در ایران و ترکیه از این نظر مقایسهای جالب است که تعداد جمعیت دو کشور و تعداد خودروهای سبک دو کشور، تقریبا یکسان است. اما در ایران به ازای هر نفر، ۱۰ برابر هر ترکیهای و ۳ برابر هر چینی بنزین مصرف میشود.
طبق اعلام دولت در نیمه مهرماه سال جاری “در هر روز ۹۱ میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف میشود، یعنی ایرانیها در هر ساعت ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار لیتر بنزین مصرف میکنند که این رقم تقریباً ۶ برابر میانگین مصرف بنزین در جهان است. ”
برچسبها: مساوی بودن تعداد خودروهای ایران و ترکیه با مصرف سوخت ده برابری ایران در مقابل ترکیه
ح.م
این سایت توسط سید حسن موسوی کیاسری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های خبری فعالیت می کند
توسط ح.م · Published تیر 26, 1399
توسط fallah · Published اسفند 29, 1394
توسط ح.م · Published دی 12, 1398
بیشتر
اجتماعی / اسلايدر تصاوير / برگزیده ها / سلامت
کیاپرس هشدار میدهد: کارگروه سلامت استان باید دوباره فعال شود
فروردین ۳۱, ۱۴۰۴
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
These cookies are used for managing login functionality on this website.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.