ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران شامگاه شنبه در نشست مسئولان استان خواستار آمادگی برای مقابله با بلاهای طبیعی شد و گفت: باید قبل از وقوع بحران، آمادگی لازم را داشت تا دچار خسارتهای زیانبار نشویم.

وی با اشاره به سرمای هوا و افزایش مصرف سوخت از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف، دست اندرکاران را یاری کنند.

فلاح افزود: اینکه پس از وقوع بحران بفکر درمان و مقابله باشیم جزو نکات ضعف است و سبب بروز خسارتهای فراوان خواهد شد، از اینرو باید به برنامه های پیشگیرانه توجه اساسی شود.

استاندار مازندران، بر آمادگی مقابله با بلایای طبیعی تاکید کرد ونقش رسانه ها را در آگاهی بخشی به مردم موثر دانست.

ضرورت تسریع در خط لوله گاز دامغان – مازندران

معاون امور عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه مازندران در آخر خط انتقال گاز واقع شده است، بر لزوم تسریع در تکمیل خط انتقال گاز دامغان به اسان تاکید کرد و گفت: سطح برخورداری مازندران از امکانات ملی باید متناسب باشد زیرا این استان پذیرای بیش زا 40 میلوین گردشگر است.

علی نبیان با تاکید بر جایگزینی سوخت دوم یادآورشد: دستگاههای اجرایی نسبت به جایگزینی و ذخیره سازی سوخت دوم اقدام داشته باشند تا در مواقع لزوم دچار مشکل نشوند.

وی تبلیغ برای مصرف بهینه گاز را از ضرورتهای بیان کرد و گفت: مدیریت بحران و تامین سوخت گاز مصرفی باید سرلوحه امور قرار گیرد تا با اقدامات هماهنگ، مشکلات را کاهش دهیم.

مصرف روزانه 22 میلیون مترمکعب گاز

معاون امور عمرانی استاندار مازندران خواستار همکاری بیشتر مردم و مدیریت در مصرفه بهینه سوخت شد و گفت: باید تبلیغ مصرف اصولی سوخت در دستور کار قرار گیرد.

محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز اظهار داشت: بیش از 76 درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی است و به دلیل اینه وسایل انرژی زا، راندمان پایینی دارند، بخشی از انرژی هدر می رود.

وی اظهار داشت: روزانه حدود 22 میلیون متر مکعب سوخت گاز در استان مصرف می شود و صرفه جویی در این امر نیازمند مشارکت بخش های مختلف و مردم است.

اشتراک این خبر در :