خبرگزاری فارس: استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد / امیدوارم «پایتخت 3» بهتر از گذشته باشد

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس:

 امیدوارم «پایتخت 3» بهتر از گذشته باشد

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه با اشاره به اینکه استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد، گفت: امیدوارم «پایتخت 3» بهتر از گذشته باشد.

سید هادی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه از ساختار و فیلمنامه سریال پایتخت 3 اطلاعی ندارد، گفت: پایتخت 2 از پایتخت یک بهتر ساخته شده بود اما اشکالاتی داشت.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که در دیدار با دست‌اندرکاران و رئیس سازمان صدا و سیما در سال گذشته بر لزوم توجه همه جانبه به فرهنگ و علائق مردم استان در این سریال تاکید شده بود، افزود: امیدوارم سریال پایتخت 3 بهتر از سال گذشته ساخته شده باشد.

وی که کارشناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است با بیان اینکه هر فیلم و سریال و فعالیت هنری باید پیام داشته باشد و این هدف را در آثار طنز و درام هم باید داشته باشیم، خاطر‌نشان کرد: سریال پایتخت پیام قابل توجهی برای بیننده نداشته است.

دبیر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مقایسه طنز و جوک‌های عمیق و سطحی، گفت: جوک‌ها و طنزهای عمیق و سطحی می‌خنداند اما طنزهای عمیق پایدارند و در ذهن‌ها تاثیر می‌گذارند و طنزهای سطحی، سبک و زودگذار و در برخی موارد بد اخلاقی هستند.

حسینی با اشاره به اینکه پایتخت 1 و 2 را کاملا دیده بود، گفت: سریال پایتخت 1 و 2 عمقی نداشت و تنها برای پر کردن برنامه‌های صدا و سیما ساخته شده بود.

وی با بیان اینکه استفاده از لهجه و فرهنگ‌ها با زبان طنز اشکالی ندارد، افزود: برنامه طنز باید معرفی‌کننده فرهنگ و ساختارها و معرفی جاذبه‌های منطقه و دارای پیام اخلاقی و پندآموز باشد.

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر طنز با هدف ارائه پیام و پندآموز و معرف فرهنگ باشد اشکالی ندارد، تصریح کرد: تمسخر مردم و یا فرهنگ در آموزه‌های دینی ما رد شده است و امیدوارم امسال ساخت سریال پایتخت 3 با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه‌های منطقه و زیبایی‌های زندگی مردم همراه باشد.

وی موضوع گویش را به عنوان ایراد اساسی دیگر سریال پایتخت 3 ذکر کرد و افزود: گویش کتولی بازیگران با منطقه فیلمبرداری که در تابلوها منطقه سوادکوه و مازندران است مطابقت ندارد و با ذائقه عمومی منافات دارد.

اشتراک این خبر در :