زیر گذر پل گردن ساری افتتاح شد

کیاپرس: همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) و با حضور مهدی عبوری شهردار ساری، یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضا شورای اسلامی شهر ساری و مسئولان استانی و شهرستانی زیرگذرهای منطقه پل گردن افتتاح شد

به گزارش کیاپرس و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری, آیین افتتاح زیرگذرهای پل گردن، عصر جمعه ۱۳ مرداد ماه همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و با حضور مهدی عبوری شهردار ساری، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعضا شورای اسلامی شهر ساری و برخی مدیران شهری و استانی و نیز با مشارکت و همراهی جمع کثیری از شهروندان ساروی، برگزار شد.

یوسف گران پاشا، مدیر کل راه آهن شمال کشور با اشاره به مسیر ۴۰۰ کیلومتری خط آهن در ناحیه شمال(از گرمسار تا گرگان) اظهار داشت: ۶۰درصد خط آهن شمال کشور از داخل شهرها و سکونتگاه ها عبور می کند که از این میزان شهرهای ساری و قائمشهر بیشترین میزان طولی این خطوط را دارا هستند.

وی گفت: شهر ساری ۱۰ کیلومتر از خط آهن را به خود اختصاص داده که این میزان در مقایسه با شهرهای دیگر تفاوت معناداری دارد.

مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به این که امروزه یکی از مولفه های توسعه پایدار, عبور و مرور آسان و گذرهای استاندارد در اطراف ریل های راه آهن در شهرهاست افزود: از مجموع ۵۰ گذر که در مسیر راه آهن ناحیه شمال وجود دارد، حدود ۱۵ گذر شامل: ۷ دستگاه زیرگذر, ۳ دستگاه روگذر و ۵ گذر هم سطح، سهم شهر ساری است که این آمار نشان از همت بالای تیم مدیریت شهری ساری در مسیر توسعه و رفاه حال شهروندان دارد.

گران پاشا با تشکر از مهدی عبوری، شهردار ساری و سید حمید هاشمی، شهردار منطقه۳ در خصوص ایجاد فضای سبز در حریم راه آهن بیان داشت: از ۱۷ متر حریم قانونی راه آهن، ۸ متر از آن را به شهرداری ساری واگذار شده که با برنامه ریزی مناسب این ارگان، فضای سبز مناسبی احداث شده و نگهداری می شود.

مدیرکل راه آهن شمال وجود ۹ دستگاه زیرگذر عابر پیاده و یک گذرگاه هم سطح که جدیداً پیش بینی شده را از پروژههای اجرا شده جهت رفاه حال شهروندان دانست و افزود: زیرگذرهای پل گردن که امروز شاهد افتتاح آن هستیم با دهانه ۶/۵ متری ساخته شده و در روند علمیات آن که هم ساخت و هم اجرای آن بعهده سازمان عمران شهرداری ساری بوده است، نهایتاً ۲۴ ساعت انسداد خطوط داشتیم که این موفقیت بزرگ، ثمره همگرایی و تلاش شهرداری ساری، سازمان عمران و اداره کل راه آهن شمال است.

گران پاشا در ادامه ظهار داشت: علیرغم این که کار زیرسازی در این پروژه توسط شهرداری ساری انجام شده است، هزینه تغییر واریانت، برای اداره کل راه آهن شمال حدود ۵/۲ میلیارد تومان بوده است.

دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اقدامات شهرداری ساری در زمینه های مختلف اظهار داشت: بهره برداری از پروژه های شهری نتیجه همدلی و همسویی و هم فکری شهرداری با سایر دستگاههای مربوطه است.

یوسف نژاد ادامه داد: این همدلی و همسویی میان شهرداری و شورا و سایر نهادها و ادارات باید مستمر بوده و افزایش یابد تا مرکز استان به آنچه لایق آن است دست یابد.

وی رضایت شهروندان ازاقدامات و برنامه ریزی های شهرداری ساری را نتیجه عملکرد جهادی این نهاد دانست و افزود: این رضایتمندی ، شهرداری ساری را به الگوی مدیریتی در استان بدل کرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی کمترین استفاده از اعتبارات دولتی در عملیاتی نمودن پروژه ها را نشاندهنده همراهی شهروندان با مدیریت شهری ساری در زمینه پرداخت عوارض عنوان کرد و گفت: شهروندان بهترین پشتیبان شهرداری هستند و مدیریت شهری با این سرمایه اجتماعی می تواند با حداقل هزینه بهترین خدمت رسانی را نماید.

در پایان، آیین افتتاح رسمی زیرگذرها با حضور مهدی عبوری شهردار مرکز استان و دیگر مسئولان شهری و استانی و با همراهی شهروندان انجام و مورد بهره برداری قرارگرفت.

بر اساس این گزارش،زیرگذرهای پل گردن با دهانه ۶/۵ متری توسط متخصصان بومی در سازمان عمران شهرداری ساری ساخته و اجرا شده است و این نخستین باری است که زیرگذری با این مقیاس با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.