افزایش رشته های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران


کیاپرس:رشته های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۴۸ رشته به ۱۰۱ رشته افزایش یافت.

 رضایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حرکت به سمت دانشگاه نسل ۳ از الویتهای معاونت آموزشی دانشگاه است گفت: در چند سال اخیر  بودجه آموزشی ۵ برابرافزایش یافته که عامل تاثیرگذاری در روند اقدامات توسعه کمی و کیفی واحدهای آموزشی است.
وی با اشاره به افزایش رشته های تحصیلی از ۴۸ رشته به ۱۰۱ رشته  در مقاطع مختلف تحصیلی ازافزایش ۱۰۰ درصدی رشته های فوق تخصصی وافزایش ۴۰ درصدی رشته های دستیاری خبر داد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راه اندازی مرکز جامع سرطان به عنوان قطب درمان و آموزش شمال کشور اشاره کرد و افزود : راه اندازی اورژانس فوریتهای قلبی در مرکز آموزشی درمانی فاطمه زهرا (س)  واحداث ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر و بازسازی بیمارستان زارع ساری از اقدامات موثر در ارتقا  مراکز آموزشی درمانی بوده است.
رضایی به راه اندازی دانشکده دندانپزشکی اشاره کرد و گفت : تعداد اعضای هیات علمی به تناسب رشته مقطع و تعداد دانشجویان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: توسعه فضای آموزشی ، بازسازی دانشکده ها و مراکز آموزشی ،نوسازی و بازسازی همه بخشهای آموزشی درمانی مراکز آموزشی ودرمانی از سایر اقدامات این معاونت در چند سال اخیر بوده است.
وی با اشاره اینکه جهت احداث بیمارستان هزار تختخوابی با شرکتهای خارجی  رایزنی و جلب مشارکت شده است گفت: برنامه ریزی اعتبار بخشی بین الملل دانشگاه  و برنامه ریزی برای آموزش پاسخگو در تمام رشته ها وحرکت به سمت دانشگاه نسل ۳  از برنامه های این معاونت است که ان شاء اله در آینده محقق  می شود.
معاون آموزشی دانشگاه به سایر دستاوردهای این معاونت اشاره کرد و افزود:راه اندازی آموزش مجازی ، ایجاد مرکز سنجش ازمون ،ایجاد دبیرخانه کلان منطقه یک آمایش کشور در دانشگاه و توسعه اورژانس مراکز آموزشی درمانی از جمله عملکرد دانشگاه در حوزه آموزش است که با تلاش و زحمات همکاران حوزه معاونت آموزش میسر شده است .
رضایی برگزاری آزمون های بین المللی وبرگزاری آزمونهای پره انترنی ،علوم پایه و ارتقا دستیاری در کلان منطقه یک آمایشی کشور را از اهم  اقدامات حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد و گفت: آزمون ورودی دستیاری ودکتری تخصصی نیز برای اولین بار در این دانشگاه برگزار شده است.
وی افزود: جهت تسریع در رسیدن به اهداف و بالا بردن کمی وکیفی برنامه های مجموعه بر اساس حساسیت، اهمیت و تناسب برنامه ها با یکدیگر، تشکیلات این کانون پس از مدیر مسئول، جانشین، حوزه نظارت و ارزیابی و حوزه مشاورین به سه معاونت محتوایی، داخلی و اجرایی و همچنین ١٢ بخش مختلف تقسیم خواهد شد.yjc