مهمترین بحث در اجرایی شدن سند تحول بنیادین، استقرار پایه نهم در مدارس کشور است

سیدعلی قاسمی اظهار داشت: مهمترین بحث در اجرایی شدن سند تحول بنیادین، استقرار پایه نهم در مدارس کشور است.
وی افزود: استقرار پایه نهم موجب تغییر در ساختار مدارس شده و مدیران باید با تمام توان، در جهت سازماندهی دبیران و دانش آموزان و اجرای درست این طرح گام بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، بیان کرد: اجرای این طرح پروژه مهر را نیز تحت تاثیر قرار میدهد و مدیران باید با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود و اتخاذ تصمیمات مناسب، از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند.
قاسمی با اشاره به اینکه جلسات اجرای پروژه مهر از آبان ماه امسال در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفت، تاکید کرد: تمام مدیرانی که تاکنون موفق به برگزاری جلسات پروژه مهر نشدند، باید نسبت به برگزاری این جلسات اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مدیران انتقال دهنده سیاستهای آموزش و پرورش به شمار می آیند، گفت: در حقیقت مدیر واحد آموزشی به عنوان نماینده آموزش و پرورش در ارتباط با مدیران، اولیا و دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیر یک مدرسه، نقش مهمی را در اجرای سیاستهای آموزش و پرورش ایفا میکند، افزود: ما مدیر را به عنوان مجری میدانیم و در برخی موارد افرادی را در فضای مدیریتی قرار میدهیم که از توانایی و صلاحیت حرفه ای برای این امر برخوردار نیستند.
قاسمی با اشاره به اینکه کیفیت بخشیدن به آموزش و پرورش نیازمند تغییر در نگرش، دانش و روش مدیریتی است، تصریح کرد: مدیر با انگیزه میتواند نقش رهبری آموزشی را اجرا کند.
وی با بیان اینکه دوری مدیر از ارتباط با همکاران خود، نشان دهنده ضعیف بودن آن مدیر است، گفت: مشاوره در تصمیمگیریها و افزایش مشارکت در انجام کارها موجب رشد و تعالی جامعه میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران، باید شاخصهای انتخاب آن مدیر مشخص شود گفت: شاخصهایی که صلاحیت فردی و حرفه ای مدیران را بیان کند.
قاسمی، با بیان اینکه هر کشوری از قدرت دانش و اندیشه کافی برخوردار شود به قدرتهای دیگر نیز دست مییابد، تاکید کرد: باید با همکاری و مدیریت درست، دست به دست هم داده تا در مهر ۹۴ مدیران شایسته ای را در سراسر استان انتخاب کنیم.تسنیم