در جلسه شوراي هماهنگي ثبت احوال استان، صورت گرفت: تاكيد استاندار بر تسريع در روند صدور كارت ملي هوشمند


استاندار مازندران در جلسه شوراي هماهنگي ثبت احوال استان، ثبت وقايع حياتي، اتقان اسناد هويت و تابعيت ايرانيان و توليد و انتشار آمار انساني و تحولات جمعيتي كشور را مهم ترين ماموريت هاي ثبت احوال توصيف نمود و خاطر نشان ساخت: بايد از خروجي اطلاعاتي ثبت احوال در ارتباط با برنامه ريزي هاي كلان جمعيتي به نحو مطلوب بهره گيري كرد.
ربيع فلاح جلودار، با اشاره به اين كه توسعه جمعيتي، از جنبه هاي مهم توسعه به شمار مي رود، ياد آور شد: رشد فزاينده جمعيت در راستاي حفظ، توسعه، بالندگي و سازندگي ايران اسلامي، دستور كار محوري كشور است.
وي با بيان اين كه آمارهاي ثبت ميزان وقايع حياتي و فوت در استان، در وضع مطلوبي قرار دارد، افزود: توسعه دولت الكترونيك در جهت شفاف سازي و تسهيل امور مردم به طور جدي دنبال شود.
با توجه به وجود 11 ايستگاه صدور كارت ملي هوشمند در استان، بر تسريع در روند صدور اين كارت ها تاكيد كرد.
وي با بيان اين كه ايجاد ايستگاه هاي صدور كارت ملي هوشمند در بودجه استاني سال آينده ديده مي شود، تصريح كرد: ثبت احوال استان نيز در خصوص جذب بودجه ملي سال 94 در اين راستا اهتمام جدي نمايد.
فلاح با اشاره به اين كه درك برنامه ها و سياست هاي افزايش جمعيت كشور از سوي مديران ضرورت دارد، گفت: افزايش جمعيت و اميد به زندگي، تقويت زير ساخت هاي سلامت، بهداشت و امنيت غذايي از دغدغه هاي مهم جامعه است و در صورت رفع برخي موانع در حوزه اشتغال، ازدواج، تامين مسكن و …مي توان به توسعه انديشيد.
استاندار با اشاره به فراواني 57 درصدي جمعيت شهري و 43 درصدي جمعيت روستايي مازندران، بيان داشت: مازندران در شمار استان هايي با تركيب جمعيتي مطلوب قرار دارد و بايد تركيب جمعيت شهري و روستايي استان حفظ شود.
فلاح با بيان اين كه جمعيت امروزه قدرت سيستم هاي حكومتي در راستاي تامين نيروي كار و تعادل بخشي به جامعه به شمار مي آيد، افزود: بايد در جهت سياست هاي كلان كشور در راستاي افزايش جمعيت گام برداشت.
علي رجبي، مدير كل ثبت احوال استان نيز در اين جلسه با اشاره به آغاز هفته ثبت احوال، آماري از ثبت وقايع حياتي استان و برنامه هاي اين اداره كل در سال جاري و آتي ارايه نمود.