مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در جلسه همکاری ترانزیتی ایران و هند گفت: آماده هر گونه همکاری برای راه اندازی خطوط ترانزیت کانتینری هستیم
سید علی نعیمی  با اشاره به فعالیت ویژه این بندر در دو سه سال اخیر در زمینه ترانزیت کالا ، گفت : بندر امیرآباد تنها بندر شمالی کشور است که با اتصال به شبکه ریلی توانسته خدمات مناسبی در زمینه حمل و نقل ریلی ارائه دهد .

وی افزود : بندر امیرآباد با بهره گیری از به روز ترین تجهیزات دریایی و بندری و همچنین بهره گیری از انبارهای وسیع روباز ، امکانات مناسبی در زمینه حمل و نقل کانتینری به صاحبان کالا ارائه داده است .

نعیمی با اشاره به راه های ارتباطی این بندر و نزدیک بودن به دو فرودگاه ، این بندر را پایلوت بنادر شمال کشور در کریدور بین المللی شمال-جنوب دانست که به راحتی می توان از این طریق در زمینه ترانزیت کالا اقدام نمود .

وی آمادگی بندر را در زمینه انتقال کانتینری از این بندر به کشورهای شمالی دریای خزر بسیار مناسب توصیف کرد و گفت بعنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی بسیار به راه اندازی ترانزیت کانتینر از این بندر علاقه مندیم.

مدیر بنادر امیرآباد ادامه داد : شروع هرگونه فعالیت در ابتدای کار مشکلاتی پیش رو دارد ولی با توجه به علاقه مندی هر دو طرف می توان مشکلات بوجود آمده را در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین انرژی برطرف نمود ولی برای ما دو موضوع دارای اهمیت است : اول تنوع کالای ترانزیت شده و دوم پیوستگی در امر ترانزیت .

نعیمی با اشاره به 9 کشتی پهلو گرفته در بندر امیرآباد و 14 کشتی که در لنگرگاه منتظر نوبت هستند ، بندر امیرآباد را از نظر وسعت و پویایی بسیار فراتر از حد انتظار دانست و از رشد ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد از 4.5 میلیون تن به 8 میلیون تن در آینده خبر داد .وی گفت با ساخت و بهره برداری از اسکله های جدید و اجرای فاز دیگری از طرح توسعه بندر ، ظرفیت های جدیدی در زمینه های دریایی و بندری به این منطقه اضافه خواهد شد که هم در زمینه واردات و صادرات و هم در زمینه های ترانزیت می تواند نقطه ی اتکای شمال کشور باشد .

دکتر احسانی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران نیز با توضیحاتی درباره وضعیت بسیار خوب بندر امیرآباد در استان مازندران و استقبال مسئولین از راه اندازی خطوط ترانزیتی بین کشورهای CIS ، از طرف مذاکره خواست با توجه به دوطرفه بودن ارتباطات تجاری ، امکانات و ظرفیت های بنادر خود را معرفی کنند .

در ادامه با معرفی طرف مذاکره و بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت های دوطرف برای همکاری های بیشتر تبادل نظر شد و از امکانات بندر امیرآباد بازدید میدانی صورت گرفت .

اشتراک این خبر در :